Avatar billede JkS Praktikant
13. maj 2019 - 08:57 Der er 3 kommentarer

Asus nægter at hoppe på godkendelsesside

Hejsa

Når jeg prøver at logge på min uddannelses Wifi med min Asus E203N Notebook PC, kan jeg godt finde Wifinavnet, klikke på oprettelse, men den kommer ikke videre fra go.microsoft.com siden, den skulle istedet have sendt mig videre til  godkendelsessiden, men det gør den ikke og jeg kan derfor ikke komme på Wifi...

Dette gælder ikke kun uddannelsesstedet men alle hvor man skal ind og godkende/oprette.

På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
13. maj 2019 - 10:42 #1
Prøv at skrive en anden adresse i Internet Explorer eller Edge eller Chrome. På vort bibliotek kan vi have samme problem, men det hjælper at skrive: b.dk i adressefeltet, så hopper den over på login siden
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
13. maj 2019 - 12:59 #2
Jeg oplever lignende problemer med trådløse netværk der automatisk skal viderestille til en login side eller lignende. F.eks. i århus har de på offentlige steder "smart århus" og på det netværk oplever jeg tit de problemer.

I adr. feltet prøver jeg med andre adresser f.eks. jp.dk, eb.dk, bt.dk og lige pludselig fanger den og viderestiller til den rigtige side.
Aner ikke hvad problemet er fordi jeg ikke bruger netværket ofte nok til at jeg gider undersøge problemet nærmere. Men irriterende er det da.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2019 - 10:25 #3
jeg har set det mange gange: hvis du manuelt har indtastet en dns-server, kan du ikke blive viderestillet til loginsiden;
så det er nok der du skal fejlsøge :)