Avatar billede buls Seniormester
17. maj 2019 - 17:26 Der er 11 kommentarer

Internet security

Hej.  Skal bruge lidt hjælp.  Jeg bruger KasperskyTotal Security
på min pc ( windows 10 ) og når jeg starter min pc op er den næsten 5 min om at være klar ( kan se at KasperskyTotal Security kører i baggrunden og når den er færdig er pc klar ) det er ikke ok. Har prøvet at fjerne KasperskyTotal Security og så er der ingen problemer, så starter den op på ingen tid. Er der et internet security program der kan gøre det bedre ???

Pc system : Processor – Intel core i5-2450M cpu – 2.50GHZ
Ram : 6 GB
Systemtype : 64-bit

Hilsen buls
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2019 - 17:54 #1
Og det har været sådan helt fra start af med programmet?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2019 - 17:56 #2
Hvis det ikke har været sådan med programmet fra start af så fjern det med deres "remover" og installer på en frisk:
http://media.kaspersky.com/utilities/ConsumerUtilities/kavremvr.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2019 - 17:57 #3
Personligt bruger jeg den frie version af programmet og min stationære starter op på ca 25 sekunder og den er ikke bedre bestykket end din pc.
Avatar billede buls Seniormester
17. maj 2019 - 18:06 #4
Det har været sådan fra start og har prøvet at fjernet det og installeret det igen-samme ting
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2019 - 18:10 #5
Kan ikke vurdere hvorfor den skal være så langsom. Prøv at tjekke i indstillinger om den scanner opstarten så det er det der sløver. Den skal jo tjekke, men gøre det i baggrunden. Min scanner også ind imellem for rootkits, men det bemærker jeg ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2019 - 18:26 #6
Og du har ikke to antivirus programmer kørende samtidigt vel?
Avatar billede buls Seniormester
17. maj 2019 - 18:31 #7
Nop
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2019 - 21:01 #8
jeg havde det selv: den laver op til over 8000+ undtagelser i windows firewall, det choker windows på visse computere. min var 20 min om at logge ind.

det sker jo ikke for alle, det har noget med hver enkelte windows at gøre, ellers ville de jo vide det og slet ikke kunne sælge programmet.

hvad der er godt, du skal bare google "top 10 best antivirus" og læse det hele igennem og selv bedømme
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2019 - 07:58 #9
Windows firewall skal jo slet ikke være aktiv når man har et Security program?
Den skal være deaktiveret da der i programmet er Firewall
Og man skal jo heller ikke køre med 2 firewalls på samme tid.
Ikke mærkeligt det bliver langsomt så
Avatar billede posten Ekspert
19. maj 2019 - 06:30 #10
ved ikke hvad i vil med kaspersky ?? hvorfor ikke "nøjes " med windows defender ??
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2019 - 06:41 #11
#10 Jeg "nøjes" skam også.
Bruger Kaspersky Free :-)