Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. maj 2019 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Regler for MGP = Afstemningen ...

Hej !

Vi skal snart gå -
Over til vore børn, svigerbørn, 6 børnebørn.
*
Vi skal se melodi Grand Prix - Senere.
*
Min kone og jeg kom til at snakke om :
"Hvorfor kan Danmark (eller andre lande) ikke stemme på sig selv" -
- Hvad man jo ikke kan -
Eller ville vi stemme på "Love Is Forever" (Eleonora)
(Ikke fordi den er fra Danmark !) (Men sød melodi) (Synes vi) ...
*
Jeg tænker :
Det må være fordi de store lande - kan få første pladser. Hver gang.
Hvis de stemmer på sig selv -

*

Men er det grunden ?
*
Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2019 - 18:30 #1
Nu er der jo forskel på hvor mange der bor i de forskellige lande, og derfor er det en uvildig afsemning der skal finde vinderen. Derfor må dem der bor i samme land ikke stemme på deres deltager.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2019 - 18:32 #2
Til de lokale afstemninger er der jo som regel også et max på hvor mange gange man må stemme på samme deltager.
Det er der typisk ved alle former for interne afstemninger.
Der kommer simpelt hen en besked om at men ikke kan stemme mere.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. maj 2019 - 09:44 #3
God Søndag - 220661
+ Tak for svar
Avatar billede MADOlsen Forsker
20. maj 2019 - 12:46 #4
#1
"Nu er der jo forskel på hvor mange der bor i de forskellige lande"

Hvad har det med sagen at gøre? Hvert land kan jo stadig max give 12 point..