Avatar billede ps76 Forsker
18. maj 2019 - 18:35 Der er 7 kommentarer

Spotify storage

Jeg har en del playlister på Spotify, og det fylder en hel del efterhånden på mit C: drev, hvilket jeg ikke helt forstår, for jeg har angivet i indstillinger at "offline-songs storage" skal ligge på et andet drev. Så hvad er det der fylder så meget på C: drevet? De playlister, der IKKE er sat til off-line afspilning ligger vel i skyen, gør de ikke?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2019 - 19:46 #1
hvad er 'en hel del'? Er det data om playlister, mens musikken ligger på andet drev, eller ligger der musik på dit c-drev?
Du kan måske afinstallere spotify helt, og hente det igen og få det indlæst på det andet drev fra starten (så der intet er på c-drev) - og herefter hente dine playlister fra din konto.
Avatar billede ps76 Forsker
18. maj 2019 - 20:09 #2
jeg kan ikke umiddelbart se om det er musikfiler eller data filer. Tror det er det sidste. De ligger i appdata/local/spotiífy/data og hedder f.eks.  "4971496ebff559f48fb2d3feed0c9544c224e9.file" - for bare at tage én af dem. Og der er mange...
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2019 - 20:33 #3
højreklik på appdata/local/spotiífy/data i stifinder, og vælg Egenskaber - så kan du se, hvor meget den fylder - det er ikke antal filer, men deres størrelse, der gælder.
Avatar billede ps76 Forsker
18. maj 2019 - 20:44 #4
7,3 mb fylder den ene.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2019 - 20:58 #5
Der er så over hunderede af dem før du når 1gb, og drevet er vel på noget over 100gb.
Avatar billede ps76 Forsker
18. maj 2019 - 21:16 #6
Data mappen er på 10663 mb..er vel ca. 10 gb? Dem vil jeg da også gerne lette mit c: drev for, da det er den største enkeltmappe. Og drevet er over 90% fuldt (korrekt, er på 100 gb)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2019 - 21:41 #7
tjek også lige mappen c:\users\[dit brugernavn]
dropbox, googledrev og onedrive flyttes let til andet drev (hvis du har plads der).
mit c-drev har brugt 65gb, da data ligger på d-drev (har ikke spotify)