Avatar billede rasmussev Juniormester
19. maj 2019 - 19:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

jeg kan ikke få lov at lave et usb stick til at boote windows 10 med! Jeg har købt ny ssd disk og skal lave et usb stik til at boote op med så jeg kan installere win 10

Håber i kan hjælpe mig. Det stik jeg bruger er et Kingston Data traveler 100 G3 32GB
Avatar billede rasmussev Juniormester
19. maj 2019 - 19:55 #1
Den kommer hver gang med denne fejlkode Error code 0x80042405-0xA001A trying to back up Windows on USB
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2019 - 20:33 #2
du skal på https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 og klikke på 'download værktøjet nu' og så køre det.
Det giver dig en bootbar windows. Du kan ikke tage en backup fra en anden maskine - det skal være et installationsmedie.
Avatar billede rasmussev Juniormester
19. maj 2019 - 20:46 #3
Hej Claes, det er også denne jeg bruger først downloader den og så smider den det over på usb.....her kommer fejlen når den når ca 21 %
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2019 - 20:55 #4
Hvor stort er dit USB Stik?
Avatar billede rasmussev Juniormester
19. maj 2019 - 21:09 #5
Som jeg skriver i tråden er det et.... Det stik jeg bruger er et Kingston Data traveler 100 G3 32GB
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2019 - 21:26 #6
Gem et ISO fil af samme version som nuværende dvs. er det Windows 10 Home 32-bit så det samme, eller er det Windows 10 Home 64-bit, det samme.

Brug dette til at ligge Windows 10 installations medium med:
https://rufus.ie/
Avatar billede rasmussev Juniormester
19. maj 2019 - 21:33 #7
Hejsa, nu virker det! Skiftede til anden pc og så ville den gerne lave boot stik;)
Nu har jeg prøvet at boote med det 2 gange og downloadet filen igen men kommer kommer hver gang med denne fejl nu...
Windows kan ikke installere de påkrævede filer fejlkode 0x8007025D
Kan i hjælper her;)
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2019 - 21:58 #8
Du vælger vel at markere til en anden Pc: når du downloader til usb stik
Avatar billede rasmussev Juniormester
19. maj 2019 - 22:17 #9
Hej Poke, den udfordring er klaret;) Nu er det den fejlkode der kommer under installationen af Win 10!
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2019 - 22:22 #10
lille vejledning hvis du er i tvivl om det er 32 eller 64Bit.
https://ibb.co/MkVpbN2
i øvrigt er det altid godt at vide hvilken Pc: om den kører EFI/UEFI System
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2019 - 08:04 #11
hvis du har flere stik i din pc, så prøv et andet - det kan være noget med usb3/usb2 konflikt, så usb-stick skal i en port med 'sort tunge' i - de blå kan mangle en driver.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2019 - 08:24 #12
Den største hurdle her på Eksperten er at man skal hale oplysninger ud om spørgernes Lap/Desktop for reelt at kunne give hurtigt og præcise svar på deres problemer, hvor der i de fleste tilfælde sidder en på Eksperten der lige kan komme med netop  den rigtige løsning!
Avatar billede rasmussev Juniormester
20. maj 2019 - 09:25 #13
Hej Claes,

Det vil jeg prøve i aften og se hvilken usb port der benyttes! Jeg vender tilbage;)
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2019 - 09:37 #14
Ok så vil du ikke fortælle hvilken PC du har så trækker jeg mig
Iøvrigt er USB  Bagudkompatible og jeg har aldrig oplevet problemer den vej.
Avatar billede rasmussev Juniormester
20. maj 2019 - 21:55 #15
Hej Claes,
fantastisk input du kom med! Havde ellers prøvet 2 forskellige usb porte, men efter skifte til en med "sorte tunger" gik den lige igennem...Tusind tak for hjælpen
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2019 - 08:50 #16
så din usb3 porte vil have drivere, som win10 ikke har med standard, og først får hentet når den kører windows update. Godt at vide.