Avatar billede Bue Praktikant
20. maj 2019 - 10:14 Der er 3 kommentarer

Min HD bliver fuldt "automatisk"

Hej.
Jeg har en Windows 7 professionel på en Lenovo ThinkPad, med Microsoft Office pakken.
Den bruges kun til mail (Outlook), dokumenter (Word) og til at se nyheder på 3 forskellige Nyhedssider.
Altså IKKE spil, film, musik og billeder.

I løbet af de sidste 3 uger er HD på 132 GB (inkl recovery disk) blevet fyldt helt op, så jeg end ikke har kunne tjekke mail.
Jeg har opdaget at mine filer i "Dokumenter / DATA " ligger 3 forskellige steder. Jeg har kopieret dem til ekstern HD, slette mapperne på PC og på den måde frigjort 18 GB.
Efter at have lagt DATA tilbage i dokumenter, optræder de igen 3 steder og jeg har igen ikke plads nok på HD til at skrive og tjekke mail.

DATA ligger 3 steder: Under Bruger/ dokumenter ( mit navn), under C/ dokumenter og 3. sted er under Administrator/dokumenter.

Er det noget der er kendt og er der nogen der har en løsning

Bue
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. maj 2019 - 11:01 #1
Du har formentlig OneDrive til at synkronisere din data - eller et andet automatisk backup system, der lægger data retur.

Du kan prøve det lille program Treesize: https://www.jam-software.com/treesize_free/ - den kan give dig overblik over, hvilke mapper der fylder meget. 18GB lyder nemlig ikke af meget data på en disk med 120GB data - så skulle Windows og Office fylde 100GB? - det gør det ikke, så du har noget andet der fylder...
Avatar billede 450025 Ekspert
20. maj 2019 - 13:43 #2
Når jeg ser det ole_madsen skriv så har han faktisk rett i det han skriv men.
Kunne du tenke deg og endre lidt, du har Win7 PRO da er det vel like greit å gå over til Win10 det får du helt gratis også, det er et fult brukbart system i dag.

Utseende kan bli omtrent som Win7 om du vil, anbefaler det ikke men nesten jeg sitter med en liten data her som hadde Win7    C 120 GB - 4 GB ram han ville ha Win10 fordi den går ut på dato snart lurt sa jeg.
På C ledig 46 GB på D nesten ingenting.

Hva har han i bruk, en nøktern kar er han bruker bare 1 Nettleser Google Chrome – Gmail trives med den, lagring ja  hans valg er Dropbox 2 GB har plass til overs i massevis han er som deg?

(Altså IKKE spil, film, musikk og bilder)
Skriv en del Email til barna og ellers til offentlige steder PDF som han treng sier han ser lidt Movie i bland ja nyheter også det er alt.
Slik er computeren satt opp nå.
Defender – Malwarebytes fri det holder fint for han gratis også.    Nå har han brukt denne computeren en uke er kjempe fornøyd, computeren er som ny sa han.

Jeg bare forlangte 3 ting.  Pass Oppdateringer – Rydde på computeren er viktig (og det så jeg, han hadde orden den Gubben) - (også han hadde en Gammal Outlook den fjerna vi)  la inn Word 2016 den var glimrende sa han. Pris 480 kr.

Men til deg lytt til ole_madsen, men tenk lidt videre også tiden er inne nå, bare et råd du velger selv kanskje en mulig løsning hvem vet..
Avatar billede Bue Praktikant
20. maj 2019 - 17:29 #3
Tak for svar og forslag. Jeg prøver at arbejde videre med begge forslag.
Vender tilbage
Bue