Avatar billede Nummee Mester
22. maj 2019 - 09:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvis timer er mindre end 8

Så har jeg lige et spørgsmål til.

I celle D13 regner jeg mine arbejdstimer ud total med formel =HVIS(D12="";"";(D11-D12))

Hvis celle D13 er mindre end 8 timer feks.7:55 er det så muligt man kan lave en form for automatisk popup eller anden udregning der automatisk regner ud der mangler 5 min og hvor man så får valg muligheden for at indsætte de manglende 5 min i en af følgende celler D28, D29, D30 osv op til D37

Det jeg mener er når jeg har tastet start og slut tid i D9 og D10 regner den det ud i timer i alt i D11 i D12 trækker den så 30 min pause fra og så har jeg total tiden for min arbejdsdag i D13, når D13 så finder resultatet som er 7:55 skal den regne ud de manglende 5 min og giver mig muligheden for at indsætte dem i en af cellerne fra D28 til D37 ?
Avatar billede finb Ekspert
22. maj 2019 - 09:25 #1
Inspiration:
=hvis(D13<(1/3);Differencen)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
22. maj 2019 - 09:27 #2
Hej igen
Nu tror jeg du må have vba ind over!!
Tænker en userform vil være en god løsning for dig!!

upload evt et eks på dit regneark

Jan
Avatar billede Nummee Mester
22. maj 2019 - 09:57 #3
Mandag og fredag der skal den regne differencen ud hvis mindre end 8 timer
Tirsdag, onsdag og torsdag skal den regne differencen ud hvis mindre end 7 timer

Med mulighed for at indsætte de manglende timer eller minutter i en af cellerne D28-J28 til D37-J37

Håber jeg har forklaret mig rigtigt.

https://clandisa.dk/Ugeseddel.xlsx
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
22. maj 2019 - 10:29 #4
kan altid give et bud du kan bruge som inspriration

Jan
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
22. maj 2019 - 12:42 #5
Avatar billede Nummee Mester
22. maj 2019 - 13:22 #6
Jeg kan se du har lavet noget vba kode i ugeseddel.xlsm og en form mappe med navnet Uf_ManglendeTid men hvordan virker det ?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
22. maj 2019 - 13:27 #7
det virker så når du har tastet sluttid tjekker den om der er mindre end 7/8 timer, hvis kommer formularen frem.

Hvis du kan bruge det vil jeg lige ligge kommentarer/forklaring ind i koden!!
Avatar billede Nummee Mester
22. maj 2019 - 14:12 #8
Ahh ok nice work :-)

Ligger lige en ny ugeseddel op til dig.

Når jeg har tastet start, slut og pause mandag d.20/5 hvilket giver 7:59 kommer der ikke nogen formular op, mandag og fredag er arbejdstiden 8 timer så den skulle gerne dukke frem ved 7,59 ?

Det samme med Tirs, Ons og torsdag der skulle formularen gerne dukke frem ved 6:59

Jeg kan ikke få det til at virke, den laver også en run-time error '13' når jeg sletter cellerne igen så de er tomme til næste uge ?

https://clandisa.dk/Ugeseddel.xlsm
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
22. maj 2019 - 14:58 #9
Nu har jeg forsøgt at rette den + kommentere koden så du måske kan gennemskue hvad jeg har lavet

ark koden kan også bruges i de to øvrige ark

https://1drv.ms/f/s!AmlqgsyjsAq5hZhUeNCQFvcOVwxlNQ

Jan
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
22. maj 2019 - 15:01 #10
Forresten ville nok lave en makro til rensning til næste uge eller arbejde med en master og gemme med ugenr. så man kan gå tilbage.
Avatar billede Nummee Mester
22. maj 2019 - 20:57 #11
Det så super godt lavet Jan mange mange tak for din gode hjælp.

Hvad mener du med en makro til rensning eller arbejde med en master.

Hvis jeg forstår det rigtigt så skriver du man kan lave en makro der clear alle celler i arket "Ugeseddel_RØDOVRE_Liftbiler" og gemme det som en ugeseddel i et nyt ark feks under det uge nummer der står på min ugeseddel så det nye ark kommer til at hedde uge21 osv ?
Avatar billede Nummee Mester
22. maj 2019 - 21:40 #12
Lige et spørgsmål til

Jeg kan ikke finde ud af om dette er en kode jeg på en eller anden måde har fået oprettet ved at trykke lidt rundt eller om det er en du har lavet ?

Private Sub lbManglendeTid_Click()

End Sub

Og så har jeg rettet i Worksheet til Case "E", "F", "G", "I", "J" for at få lørdag og søndag med og i CbOk har jeg også rettet til Case "E", "F", "G", "I", "J" kunne jo hende man en dag skulle på arbejde i weekenden :-)

ellers ser det rigtig godt ud og funker rigtig godt lige hvad jeg kunne bruge.

Jeg er meget interesseret i at høre mere om hvad du mener med makro til rensning eller arbejde med en master ?

Jeg kan godt oprette et nyt indlæg så du kan få flere point for der er jo kommet lidt mere på en regnet med fra starten ?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
22. maj 2019 - 22:15 #13
Har skrevet pb!!