Avatar billede smidt Novice
22. maj 2019 - 09:12 Der er 1 kommentar

Uplink straight vs. crosover

Spørgsmål

forbindelsen mellem to eller flere switches skal jo være med krydset kabel
Hvad sker der hvis det er lige kabel mellem switches ?

skal det også være krydset hvis der er patch panel men Connektor imellem

skrevet forklaring switch < krydset op i patch panel (connektor) > til patch panel (connektor) og derfra fra patch panel ned i uplink på den anden switch.

2 spørgsmål
Findes der SFP (fiber uplink port) som går ud i RJ45 stik /kabel
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. maj 2019 - 09:52 #1
Det afhænger helt af hvilke switche vi snakker om.

Langt de fleste switche har i dag indbygget auto-detektering af kablet, så det er helt ligegyldigt om du bruger krydset kabel eller ej - jeg vil tro det har været standard på switche de sidste 10 år.

Og ja, du kan også sagtens få SFP adaptere til RJ45: https://www.google.com/search?q=sfp+rj45&rlz=1C1GCEA_enDK749DK750&oq=sfp+rj45&aqs=chrome..69i57j0l5.2615j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 - men du skal være sikker på den passer i din switch... - ikke alle er kompatible.