Avatar billede larsgrau Forsker
24. maj 2019 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskeldlige farver

Hej

Har lidt problemer med farver i noget php code
code :

<table>
        <?php
        echo "<tr>";
        echo "<td bgcolor='#05ECFF'>Blå er Ej påbegyndt</td>";
        echo "<td bgcolor='#000000'>Rød er Påbegyndt</td>";
        echo "<td bgcolor='#FFFF00'>Gul er Færdig</td>";
        echo "<td bgcolor='#00FF00'>Grøn er Afsendt</td>";
        ?>
        </table>

php code under status i tabel

$status_colors = array('AFSENDT' => '#FFFF00', 'FÆRDIG' => '#00FF00', 'PÅBEGYNDT' => '#000000', 'Ej påbegyndt' => '#05ECFF');

echo "<td>" . $row['udstyr'] . "</td>";
    echo "<td bgcolor='<?php echo $status_colors[$statu]; ?>'</td>";
    echo "<td>" . $row['placering'] . "</td>";

Nogen som kan give en god forklaring på det ??

der ligger et billede af side her

http://www.famgrau.dk/arbjede/farver.png
Avatar billede expnet Seniormester
24. maj 2019 - 12:07 #1
Jeg vil rette til tal i dit udtræk der hvor det kommer fra (mysql db)

$status_colors = array('0' => '#FFFF00', '1' => '#00FF00', '2' => '#000000', '3' => '#05ECFF');

echo "<td>" . $row['udstyr'] . "</td>";
    echo "<td bgcolor='<?php echo $status_colors[$statu]; ?>'</td>";
    echo "<td>" . $row['placering'] . "</td>";

Så vil jeg lave print_r($statu); så du er sikker der kommer output evt. Tal
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2019 - 12:30 #2
Forklaring på hvad? Hvad er fejlen? Og hvor kommer $statu fra, og er det en stavefejl at der ikke er "s" til sidst?

Off topic tilføjelse:

"bgcolor" er noget meget, meget forældet kode, som aldrig har været en del af standarden. Det er en dårlig idé at bruge det. Brug altid i stedet <td style="background-color: #FFFF00"> osv.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
24. maj 2019 - 12:57 #3
echo "<td>" . $row['udstyr'] . "</td>";
    echo "<td style='background-color: <?php echo $status_colors[$statu]; ?>;'</td>";
    echo "<td>" . $row['placering'] . "</td>";

Kunne det være en løsning?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
24. maj 2019 - 12:58 #4
Du manglede forresten også en ">"