Avatar billede Line73 Praktikant
25. maj 2019 - 11:38 Der er 4 kommentarer

Lacie harddisk kan ikke åbnes

Jeg har for nogle år siden købt en ekstern harddisk af mærket Lacie. Jeg ved der ligger fotos fra en tidligere computer. Fotos jeg gerne vil bruge nu.

Imidlertid kan jeg ikke åbne harddiske. Jeg får besked om at åbne "lacie setup assistant" og når jeg klikker, popper der en besked op fra Finder om at jeg ikke kan åbne programmet, fordi PowerPC-programmer ikke længere understøttes. Der kommer desværre ingen forslag til andre muligheder.

Nogle bud på hvordan jeg kommer videre? Hvad kan jeg evt. gøre, hvis jeg er nødt til at acceptere at indholdet på disken er utilgængeligt?
Avatar billede KHN Guru
25. maj 2019 - 11:43 #1
Går ude fra du er MAC-bruger:
https://support.apple.com/da-dk/HT203491
Avatar billede Line73 Praktikant
25. maj 2019 - 12:03 #2
Tak for svaret :) Ja, det er jeg.
Jeg har nu indtastet serienummer på laCies hjemmeside, men kan ikke få lov at installere deres softwareupdate på min mac. Der står noget med at certifikatet er udløbet i 2017. Men jeg forstår ikke hvilket certifikat de mener.
Avatar billede kurtba Ekspert
25. maj 2019 - 21:31 #3
Prøv om du kan se noget fra en windows pc
Avatar billede Line73 Praktikant
26. maj 2019 - 19:46 #4
Det var en god ide. Det vil jeg prøve på jobbets pc i morgen.
Tak for det.

Jeg kan ikke på nogen måde komme i kontakt med laCie.
Der findes kun standardsvar på support og ingen telefonnumre :-(
Dem køber jeg godt nok ikke hos igen.