Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
28. maj 2019 - 10:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

? Hvordan var vejret - Maj 1976 ?

Ingrid og jeg blev gift i Randers -
28. Maj 1976.
(For 43 år siden, i dag).

Vejret var godt - Blå himmel - Solen skinnede -
-
En af mine FB venner mener at det var regn, gråvejr, trist vejr -
I Maj måned 1976 ...
*
Det kan det jo godt have været. Der hvor han var !
*
Jeg boede på Nørrebro. - Husker ikke vejret, generelt - Maj måned 1976.
*
Men kan man - for sjov -
Finde en "Vejrudsigt" for Maj måned 1976 ?
*
Jeg ved hvordan vejret var 28. Maj 1976 !

Vi skal i La Glace på Strøget - I dagens anledning. I dag.
*
Venlig hilsen Jørn *
Avatar billede Slater Ekspert
28. maj 2019 - 11:07 #1
DMI's vejrarkiv har desværre ingen dagsdata så langt tilbage som 1976, så med mindre du kan finde en avis fra den dag der nævner det, tror jeg desværre ikke. Dog kan du på biblioteket finde aviser fra den tid, som kunne have det. Du kan f.eks. se her hvilke biblioteker der har aviser fra 1976. Dog kan man ikke se der om de har fra rette dato.

Men tillykke med det, Jørn.
Avatar billede MADOlsen Forsker
28. maj 2019 - 11:52 #2
https://samvirke.dk/artikler/hvordan-var-vejret-pa-din-fodselsdag

Det ser ud til, at amerikanerne har styr på, hvordan vejret var dengang - det kræver bare, at man udfylder formularen på deres hjemmeside.

Jeg har ikke selv prøvet det, men hvis man kan stole på journalisten fra Samvirke, så skulle det virke :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
28. maj 2019 - 16:20 #3
Tak - Kigger på det senere - Men : Mange Tak !!!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. maj 2019 - 12:10 #4
STOR tak til jer, begge ...