Avatar billede hclisbedsted Seniormester
29. maj 2019 - 17:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

stereo mix

jeg har købt en brugt pc med Windows 10 det er en hp Z 220, jeg vil gerne bruge den til at optage musik på fra Grammefon m.m. På den gamle pc var der noget der hedder Stereo mix det er der ikke på den her , hvordan får jeg det indlagt. m.v.h.--H.C.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. maj 2019 - 17:53 #1
Prøv at se om Mixeren er aktiveret i Kontrolpanel Lyd?
https://ibb.co/N6cDZX2
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
29. maj 2019 - 19:16 #2
nej det er den ikke, jeg mener ikke at stereomix findes på den nye pc, men jeg mener det kan ligges ind.
Avatar billede mort1 Ekspert
29. maj 2019 - 19:39 #3
Jeg sidder et sted, hvor jeg ikke har en pc, men søg på Google, hvor det er nemt at finde et løsningsforslag - og lad os i øvrigt så høre om resultatet.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2019 - 08:23 #5
Har du driveren installeret fra Realteck?
https://www.realtek.cz/download-ALC221-sound-driver-for-Windows10-64bit.html
(Ps dette er 64 bit for Windows som jeg kører med)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2019 - 08:34 #6
Eller også mangler du et codec. Prøv at se i video her:
https://www.youtube.com/watch?v=Qv437ZdVLGA
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
31. maj 2019 - 09:22 #7
jeg bruger Audacity  til at optage med, jeg har nu fundet ud af at den fint optager uden stereo mix hvilket jeg ikke troede var muligt, tak for hjælpen. m.v.h.--H.C.
Avatar billede mort1 Ekspert
31. maj 2019 - 12:09 #8
#7 - Det er desværre aldrig lykkedes for mig, at få Audacity til at optage efter mit Stereo Mix forsvandt, er det "kun" fra grammofonen det dur, eller kan du også optage streamet musik ?
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
31. maj 2019 - 20:06 #9
Ja jeg kan fint optage f.eks. Netradio--H.C.