Avatar billede Martin Dall Novice
30. maj 2019 - 16:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

skif fra 5 ghz til 2,4 ghz ?????

hej har camera i huset... og for at sætte dem op via min mobil skal jeg på 2,4 ghz..... men min mobil logger hele tiden på 5 ghz. er der nogen måde at ændre det på ????

???
Avatar billede INK Ekspert
30. maj 2019 - 16:40 #1
Du kan på telefonen bede den "glemme" dette netværk, og så koble på 2,4 GHz.
Avatar billede Martin Dall Novice
30. maj 2019 - 16:43 #2
jeg har fiber med trådløst wifi ekstender hvor der er både 2,4 og 5 ghz  ... men på min mobil er der kun vist et net ( 5 ghz )
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2019 - 16:45 #3
jeg har lige fået ny udbyder, og deres router havde ens navn på 2,4 og 5GHz wifi - det fik jeg rettet som det første, så mit 5GHz nu hedder det samme med _5GHz tilføjet - så har jeg styr på hvilke dimser, der er på hvilket net og hvornår. (hos mig er det printeren, der kun kan 2,4GHz)
Avatar billede Martin Dall Novice
30. maj 2019 - 16:48 #4
var det noget du selv kunne ændre ???
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2019 - 17:09 #5
i Fastspeed skal man ind på mitwifi.dk med de loginkoder, de har sendt. På den tidligere yousee kunne jeg gå direkte på routeren med 192.168.0.1 og logge ind der og rette SSID - yousee havde brugt _5GHz men da jeg bor i en opgang, hvor vi gerne vil aftale wifi-kanaler, så har jeg tlfxxxxxxx som navn (så kan naboer se mit net, og hvis det skal være, så sende en sms om kanal-konflikt)
Ved begge udbydere har jeg rettet kanal på både 2,4 og 5GHz så jeg lå så frit som muligt - i win10 bruger jeg app WiFi Analyzer af Matt Hafner - i gratis version - igen Fastspeed via deres login, og yousee direkte på router.
Avatar billede Martin Dall Novice
30. maj 2019 - 17:21 #6
har fundet ud af dele dem op så jeg selv kan vælge den jeg vil logge på på-----.... super tak for hjælpen..... god aften til jer