Avatar billede Mathiass Praktikant
30. maj 2019 - 21:52 Der er 3 kommentarer

FPS forskel

Hej. Mig og min ven har samme pc. Hendes er omkring 10 dage yngre.
Men i et spil (Rainbow Six Siege) hvor vi begge er på øverste settings, kører hun 230 fps+ hvor jeg kører 170+

Nogen der ved hvorfor?
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2019 - 09:59 #1
Helt samme? Samme model, samme skærm? Også samme version af grafikkortdriver og helt samme indstillinger i spillet? Hvad med baggrunds-software, der kunne suge noget kraft eller RAM?
Avatar billede Mathiass Praktikant
31. maj 2019 - 10:54 #2
Ja, helt samme model. Min skærm er dog 144 hz mens hendes er omkring 60-70 hz. Vi har næsten ens indstillinger, det er vist kun hz og resolution vi har forskel i. Vi begge har discord kørende i baggrunden og intet andet, af hvad jeg ved. Hvor kan man tjekke det i Windows 10? Det med grafikkort driver, hvad er det lige præcist? Altså vi begge har et Nvidia GeForce GTX 1660 6 GB.
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2019 - 11:08 #3
Hvis I kører forskellig opløsning, så er det sgu nok det der gør det. Det gør en kæmpe forskel.

Men driver er det software der får grafikkortet til at virke, og kan også gøre en forskel hvis man ikke sørger for at opdatere det. Med Nvidia-kort anbefales det at bruge GeForce Experience programmet til at opdatere - det minder dig også om når der udkommer en ny driver.