Avatar billede Kallesen Praktikant
31. maj 2019 - 10:13 Der er 3 kommentarer

Tjek om enhed er ledig i en periode

Hej Exp.

Jeg sidder og kan ikke komme videre med en kode.
Jeg har 2 kalenderfelter, og en masse checkbokse som skal være "skabslåger"
Min ide skal så være at brugerne skal via de 2 kalender felter vælge start dato, og slut dato og så se hvilke låger der er ledige i den periode.

Lidt ligesom et hotel booking system, er der nogen der kan guide mig til hvordan man får det på plads? jeg er ude i noget

$start_dato=$_POST['startD'];
$slut_date=$_POST['endD'];

og så er jeg ved at være lidt LOST :)

Håber på lidt hjælp. :)

/Kallesen
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2019 - 10:18 #1
Hvad mener du med felter? Er det noget du har i en database eller hvordan?

Det lyder som noget der bør være i en database, og i så fald er det jo bare at lave en select à la "WHERE dato BETWEEN $dato1 AND $dato2"
Avatar billede Kallesen Praktikant
31. maj 2019 - 10:29 #2
HTML input felt1 = en dato vælger
HTML input felt2 = en dato vælger

Så skal man vælge til og fra dato og trykke på vi ledige låger og så kommer ALLE låger frem, men dem som ikke er ledige skal være røde og de andre skal være blå :)

Ja, når en ledig låge bookes skal datoerne smides ned i en database. :)
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2019 - 11:07 #3
Men hvad er lågerne? Hvordan er de defineret? Hvordan vises de? Er det HTML? Hvilket? Er det database-entries?

Du fortæller slet ikke nok.