Avatar billede Johan123 Juniormester
01. juni 2019 - 14:23 Der er 8 kommentarer

Spontant frys

Som skrevet, fryser min computer spontant, har prøvet mange ting, men intet har givet med mig held endnu. Har i nogen tips til hvordan man kan fikse det her problem. (Windows 64 bit)

PS. Min computer fuldstændig, man kan ikke gøre noget.

Vh
Avatar billede Johan123 Juniormester
01. juni 2019 - 14:25 #1
Har forresten en stationær.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juni 2019 - 14:50 #2
Sker det efter f.eks. en time eller før?
Det kunne tyde på at computeren bliver for varm. Dette kan skyldes støv. Er det tilfældet så er en rensning med trykluft påkrævet

https://www.ccleaner.com/speccy/download

Husk at holde igen på blæserne, for ikke at disse kommer op i alt for høje omdrejninger, der kan ødelægge lejerne.

Prøv at installere gratisprogrammet Speccy. Dette giver en masse oplysninger om bl. a. CPU-temperatur, GPU-(grafik-prosessor) temperatur. Varm er ikke helsekost for elektronik.

https://www.ccleaner.com/speccy/download
Avatar billede Johan123 Juniormester
01. juni 2019 - 15:06 #3
#2

Tak, det kunne det godt være :)
Avatar billede Johan123 Juniormester
01. juni 2019 - 15:47 #4
#2 Ser desværre ikke rigtig ud til at virke :/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2019 - 17:10 #5
Højreklik denne pc og vælg administrer. Gå i logbog og find Windows logger. Der er her nogle faner du kan kigge i. Hvis du sådan ca kan huske hvornår den sidst frøs, så prøv at kigge efter meddelelser herom. Der vil typisk være røde krydser ved disse fejl. Er det kernel fejl du udelukkende får kan problemet være en ustabil forsyning.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
01. juni 2019 - 18:27 #6
Sandsynligvis varme pga støv.
https://www.youtube.com/watch?v=pKYQJYmVIpA
How to dust clean a PC with compressed air
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. juni 2019 - 11:03 #7
Her er et eksempel fra Speccy:

https://ibb.co/MPZxtwn

Ved at klikke på menupunkterne i venstre side, kommer de ønskede data frem.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2019 - 16:05 #8
Hopper af tråden. Spørger gider ikke melde tilbage