Avatar billede zips Juniormester
03. juni 2019 - 00:21 Der er 1 løsning

Lave loop i eksisterende kode

Hej alle

Jeg har fundet denne kode og til rettet den, så den gør det jeg ønsker, men vil høre om man kan lave loop i koden, med jeres hjælp, så den vil virke på alle de år som ligger i mappen, med start på det år man har angivet i celle A1

Som det kan ses i koden, har jeg lavet et call til næste kode og på den måde lagt det antal call ind som der er år i mappen, det er den samme kode som den jeg har indsat, men lagt et år til værdien i celle A1

Excel vba kode

Sub Copy_Paste_Below_Last_Cell()
'Find the last used row in both sheets and copy and paste data below existing data.

Dim wsCopy As Worksheet
Dim wsDest As Worksheet
Dim lCopyLastRow As Long
Dim lDestLastRow As Long
Dim fileName As String
fileName = ActiveSheet.Range("A1").Value

  'Set variables for copy and destination sheets
  Set wsCopy = Workbooks.Open("g:\Arbejdsmiljø\OBS-Nærved\OBS-Nærved " & fileName & ".xlsm").Worksheets(1)
  'Set wsCopy = Workbooks("New-Data.xlsx").Worksheets("Export 2")
  Set wsDest = ThisWorkbook.Worksheets(1)

  '1. Find last used row in the copy range based on data in column A
  lCopyLastRow = wsCopy.Cells(wsCopy.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row

  '2. Find first blank row in the destination range based on data in column A
  'Offset property moves down 1 row
  lDestLastRow = wsDest.Cells(wsDest.Rows.Count, "A").End(xlUp).Offset(1).Row

  '3. Copy & Paste Data
  wsCopy.Range("A3:M" & lCopyLastRow).Copy _
    wsDest.Range("A" & lDestLastRow)

  'Optional - Select the destination sheet
  Workbooks("OBS-Nærved " & fileName & ".xlsm").Close SaveChanges:=False
  wsDest.Activate

  Call Copy_Paste_Below_Last_Cell_1

End Sub
Avatar billede zips Juniormester
09. juni 2019 - 16:38 #1
Fik det fikset.