Avatar billede jarlja Forsker
05. juni 2019 - 13:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyring af pc. Se på stue tv. Under 10 m. Uden kabel. 😁

Hvad virker. Og ikke koster en formue. 😁

På forhånd mange tak 😀
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2019 - 13:40 #1
ikke testet (jeg styrer tv fra pc), men miracast, fx https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tilbehor-tablet-og-ipad/MSSP3Q00004/microsoft-tradlos-display-adapter og sæt pc til at spejle/dublere skærm til tv. Så kan du med trådløs mus og tastatur arbejde på pc via det, du ser på tv-skærmen.
Da miracast er ligeglad med afstand (bare det er på wifi), så er grænsen hvor langt du kan flytte tastatur og mus fra pc.
500kr
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. juni 2019 - 13:44 #2
Chromecast er en mulighed -meget lig den #1 anbefaler -omkring 300kr
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2019 - 13:55 #3
har lige prøvet via chromecast og 4-5m fra mus til pc. Det virker, men der er en forsinkelse på mus, så det kræver tilvending - ok til at browse hus-annoncer, se youtube osv, men ikke til reelt kontor/spil brug.
Der vil ret sikkert være samme problem med miracast.
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. juni 2019 - 14:52 #4
#3 du har ret - opdagede det først efter din beskrivelse - da jeg har brugt bærbar og derfor set på dens skærm under betjening.
Forsinkelsen er til at leve med fra tastatur - men ikke optimal fra mus.
Enig i at Miracast må have samme problem - når data sendes i pakker er der altid forsinkelse -pakken kan først dannes og sendes når alt data i den er fremme - og derefter skal modtageren pakke den ud før den kan vises.
Afstand mellem mus/tastaur og PC tror jeg ikke betyder noget så længe forbindelsen er ok.
Jeg tror ikke der kan opnås væsentlige forbedringer ved at justere på pakkestørrelsen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2019 - 15:19 #5
men jarlja - lav et forsøg med tastatur/mus alene for du køber evt chromecast/miracast ting. Tag mus/tastatur med til tv (sofa) og få en anden til at se på pc-skærm. Hvis du kan flytte på mus og skrive en tekst (fx i notepad, så du har åbnet i forvejen) uden at bogstaver tabes, så er distancen ikke et problem.
Chromecast er billigere (og kan fra ipad osv sende fx youtube til tv), og miracast er nok kun lavet fordi - hvis google kan, så vil microsoft også have en ting til præsentation på eksterne skærme. Chromecast kan også fx vise/spille musik via yousee/telmore musik app på ios og android på tv, med visning af cover - fx en playliste til party, så gæster kan se, hvad der spilles pt.
Avatar billede jarlja Forsker
05. juni 2019 - 15:27 #6
Jeg er nok ikke så god til at beskrive hvad jeg har brug for.

Jeg sidder foran tv i stuen, og vil gerne havde pc  indhold i stue tvet. Undeuden kabel.  Og her vil jeg meget gerne styrer pc'en.
Der er WiFi.  Dog er både pc og tv på lan. 😁
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2019 - 15:46 #7
du kan kun styre pc med mus/tastatur, og derfor test, om du kan sidde i stue og skrive på pc (sæt en anden til at se, at der kommer noget på pc-skærm.
(kun én gang) Herefter vælger du fx chromecast, sætter dims i tv, og den vil sættes op, så den kender dit net - det kan gøres fra tablet/telefon eller pc (der er et tal på tv's chromecast-skærm, som du skal taste ind på den anden enhed).
(hver gang fremover) Så er chromecast klar, og i fx google chrome på pc klikker du på chromecast-symbol i top/højre, og vælger kilder/cast skrivebord, og derefter på din chromecast-navn. Det er alt - bare tag mus/tastatur med i stuen og brug tv som skærm. Hvis du lukker chrome-browser, så dør forbindelsen, men den kan være minimeret uden problemer.