Avatar billede annam Seniormester
06. juni 2019 - 07:54 Der er 10 kommentarer

falsk firefox ?

min firefox vil ikke autoupdate.
De skriver: Download a fresh version and we will help you install it

Mozilla har tidl skrevet, at de aldrig beder om manuel download.....
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2019 - 08:35 #1
det vigtige er, at du kun henter fra deres server - ikke via tilfældige sider. Så hent en frisk på https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/ (vælg den rigtige kolonne - fx win 64-bit - se overskriften, og scroll ned og vælg dansk)
Når du har hentet den, så afinstallér firefox, genstart og kør den hentede fil.
Avatar billede annam Seniormester
06. juni 2019 - 09:24 #2
Mange tak Claes57
Via dit link fik jeg det rigtige download.
Jeg havde ellers opdateret som sædvanligt via Help > About firefox

Jeg kom jo til at installere den forkerte udgave, Den har jeg slettet.

Ellers andet jeg kan gøre for at rense ?

mvh Anna
Avatar billede Slater Ekspert
06. juni 2019 - 09:36 #3
Du har ikke fået en "forkert" udgave ved at bruge auto-updateren. Der har sikkert bare været en fejl i installationen, så den ikke kunne opdatere selv. Intet problem i det.

Med mindre, naturligvis, at du har hentet den fra et lyssky sted tidligere.
Avatar billede annam Seniormester
06. juni 2019 - 10:35 #4
Det der gjorde mig bekymret, var en meget anderledes og mager ræv
og jeg blev efter update bedt om at logge ind m password på Gmail
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2019 - 11:07 #5
Firefox har måske smidt sin gamle tabel med adgangskoder, og så det er forfra - ellers kan det være at google's sikkerhed har konstateret en ny browser, og lige ville sikre, at du er dig.
Avatar billede annam Seniormester
06. juni 2019 - 11:33 #6
ja i bedste fald er der ikke sket noget.
Men har lige modtaget muligheden for at svare på 4 spørgsmå om firefox
og vinde en Samsung Gallaxy10 via
https://galxs10.onewaywinner.com
Så vidt jeg kan søge frem, er det svindel

et tilfældig sammentræf at det dukker op efter det falske downoad ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2019 - 11:58 #7
Du mangler helt klart adguard adblocker - den gør din browser meget bedre og reklamefri
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2019 - 14:02 #8
Det behøver ikke være en købe adblocker for at være god nok . U-Block Origin er vel god nok til normalt brug?
Avatar billede annam Seniormester
06. juni 2019 - 14:19 #9
Jeg har Firefox's AdBlock og den holder min pc effektiv reklamefri.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2019 - 14:44 #10
#9 Super :-)