Avatar billede idax Novice
06. juni 2019 - 17:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kopier fra hjemmeside

på dansommers hjemmeside ligger vores sommerhus med flere billeder jeg gerne vil kopiere til mig selv, men jeg kan ikke kopiere dem som vanligt. der står -gem som- men den gemmer bare hjemmesiden og ikke billedet. hvad gør jeg?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. juni 2019 - 17:48 #1
...Kontakter Dansommer og hører, om du må få en kopi af billederne. Det er deres billeder, og derfor har de ophavsretten...
Avatar billede gerhardpet Seniormester
06. juni 2019 - 17:56 #2
Jeg bruger klippeværktøjet på min computer (Windows 10) og gemme det som et billede. Så ligger det på min Pc. Nemt og effektivt.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. juni 2019 - 17:57 #3
Gem som vil normalt også gemme billedet - + en masse andet..
Alt der vises på en skærm kan gemmes - mere eller mindre optimalt.
Hvilken browser bruger du - prøv eventuelt en anden - Opera har ikke problemer med at gemme billeder fra et tilfældigt valgt sommerhus hos damsommer.
Avatar billede idax Novice
06. juni 2019 - 18:17 #4
jeg har windows 10 og jeg ved ikke lige hvordan jeg finder klippe værktøj
og jeg skriver her for jeg kan ikke lige se hvor jeg kan svare på jeres forslag
er jo meget langt fra en "computerworld"
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. juni 2019 - 18:39 #5
Holder du ALT tasten nede og trykker på printscreen -kopieres skærmens indhold til udklips holder. Hvis du derefter i et billed eller tekstbehandler- Paint - irfanview Word eller andet vælger sæt ind ( ctrl V ) indsættes fra udklipsholder.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
06. juni 2019 - 18:44 #6
Du kan finde klippeværktøjet ved blot at skrive det ord i søgefeltet nederst i venstre side på din pc. Det er et program, som Windows 10 er født med og det et let at bruge.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2019 - 19:26 #7
Dansommer - jeg klikker på et billede, og får det vist større, højreklik, og vælg 'gem som' og opret fx en mappe til formålet.
med klik på piletaster venstre/højre bladres til næste billede, højreklik på det, gem som, og placeringen fra før huskes. osv...
Avatar billede idax Novice
06. juni 2019 - 19:41 #8
tusind tak du er en skat gerhardpet
nu går det bare derudaf