Avatar billede jenslund Juniormester
07. juni 2019 - 21:19 Der er 8 kommentarer

Cursor fryser

Hej
Cursoren fryser på min win 10. Dette ret kort efter reboor, og uden egentlig grund.
Har tjekket at touchpad'en har nyeste driver, ligesom opdateringer er installeret.
Har kørt fuldt virus-scan.
Har åbnet joblisten, men angiveligt ingen 'apps', der kører.
Hvad foreslår I,  jeg prøver som det næste.
Muligt jeg har fået noget snavs med hjem, efter jeg var logget på Rigsarkivets gæstenetværk.
Vh Jens
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juni 2019 - 21:31 #1
Prøv evt. med en "rigtig" mus, med kabel hvis du har sådan en. Så kan du kontrollere om cursoren også fryser med den tilsluttet. Er der ingen problemer, tyder det på at touchpad´en driller.
Prøv evt. at rulle tilbage til et punkt fra før problemet opstod.
Avatar billede jenslund Juniormester
07. juni 2019 - 21:33 #2
Vil prøve at grave en mus frem og prøve.
Ved ikke hvordan man ruller tilbage
Avatar billede jenslund Juniormester
07. juni 2019 - 21:36 #3
Må lige vente til i morgen med at prøve mus.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2019 - 06:52 #4
Og du kan ikke se en ændring i forbruget et sted når den fryser fra joblisten?
Avatar billede jenslund Juniormester
08. juni 2019 - 08:44 #5
Forbruget ligger på 3 til 5 % når ingen 'apps' kører
Avatar billede jenslund Juniormester
08. juni 2019 - 20:07 #6
Hmm - ser ud til, at problemet blev løst af sig selv, efter jeg havde kørt Windows Update og installeret en række opdateringer derfra
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. juni 2019 - 20:27 #7
Det var godt du fik løst problemet. Nogle gang lever computere deres eget liv :-)
Avatar billede Vril5 Praktikant
19. april 2022 - 16:32 #8
Har en pc med windows 8, hvor cursoren er frosset midt på siden. Har ikke nogen extern mus, så hvad har jeg af andre muligheder?