Avatar billede tjodense Mester
08. juni 2019 - 12:13 Der er 4 kommentarer

Ranking

Hej,
Har lavet et udtræk som lister navn, foto og samlet points.
Nu kunne jeg godt tænke mig at have en kolonne med ranking
nummer, altså 1,2,3,4 osv. baseret på points kolonnen.
Har levet med kommandoen Rank men den melder fejl på kommandoen, som om jeg ikke kan bruge den. Skal der være noget specielt i min database - tænker partition eller andet. Måske er der en anden løsning?
Nogen ideer eller hint ?
vh Thomas
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2019 - 12:23 #1
ranking er det ikke bare et udtræk med
ORDER BY point DESC, navn
så har du den med flest point først, og ved to med samme point vil de være i alfabetisk rækkefølge.
Avatar billede tjodense Mester
08. juni 2019 - 12:38 #2
Jo men vil gerne have en kolonne hvor der står 1,2,3 så man kan se på stillingen hvad nummer de ligger.
Avatar billede tjodense Mester
08. juni 2019 - 12:40 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2019 - 14:47 #4
Lad din applikation udskrive de numre fremfor at lave dem i SQL. Det er nemmere.