Avatar billede Johan123 Juniormester
09. juni 2019 - 12:32 Der er 20 kommentarer

Kernel Power 41

Hvordan fikser jeg dette problem?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2019 - 12:47 #1
Du skal nok beskrive liiidt nærmere, hvad problemet er. Hvilke omstændigheder der er, hvad du oplever, hvad konsekvensen er, hvor du får fejlen fra o.s.v.

"Min bil slukker" fortæller heller ikke mekanikeren så meget.

Men nu har jeg da læst "Kernel Power" mere end en gang, så jeg gætter på du får blå skærm, din PC genstarter el. lign - og at du har fundet fejlen i eventloggen.

Du er i så fald nødt til at finde DUMP filerne for at kunne finde ud af, hvad problemet er.

Fejlbeskeden fortæller bare at strømmen er forsvundet fra computeren - ikke hvorfor.

Se efter filen C:\Windows\memory.dmp og filerne C:\Windows\minidump\*.dmp (Filerne har dato efter hændelsen).

Læg disse ud på et onedrive, dropbox el.lign. så vi kan få fat på dem - så kan fejlen muligvis lokaliseres.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2019 - 12:49 #2
Avatar billede Johan123 Juniormester
09. juni 2019 - 12:54 #3
Tak, det undersøger jeg lige :)
Avatar billede Johan123 Juniormester
09. juni 2019 - 12:59 #4
Vedr. dump-filerne har jeg ikke en mappe ved navn det du har skrevet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2019 - 13:12 #5
Det kan ske din PC ikke er sat op til at lave dump filer. Slå dem til ved at følge guiden på https://mywindowshub.com/how-to-configure-windows-10-to-create-dump-files-on-bsod/

Og i så fald må du vente til næste gang den genstarter, før du har en fil at fejlsøge i.
Avatar billede Johan123 Juniormester
09. juni 2019 - 13:23 #6
#5
Tak, men hvilken en skal jeg vælge? https://ibb.co/3CfWL7z
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2019 - 13:36 #7
Tryk på Windowstasten + X vælg
Windows PowerShell (admin)
Eller hvis der står
Kommandoprompt (Administrator)
skriv sfc /scannow
Vent på den er færdig

derefter skriver du følgende kommandoer (tryk på ENTER efter hver kommando og HUSK alle mellemrum):
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Vent på den er færdig
Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Avatar billede Johan123 Juniormester
09. juni 2019 - 13:39 #8
#7 Tester lige det :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2019 - 14:08 #9
Vælg "Fuldstændig lagring", nu da vi er ude i en fejlsøgning. Normalt ville jeg blot vælge delvis lagring eller automatisk lagring.
Avatar billede Johan123 Juniormester
09. juni 2019 - 14:27 #10
#9 Okay, det har jeg sat den til, jeg venter til at fejlen forekommer igen. Herefter uploader jeg filerne :)
Avatar billede Johan123 Juniormester
09. juni 2019 - 17:28 #11
Efter jeg har ændret det vedr. mine dumpfiler, så opretter den stadigvæk ikke nogen mappe, eller nogen "dumpfiler".

Tror heller ikke at opretter nogen dumpfiler vedr. min fejl.
Avatar billede Johan123 Juniormester
09. juni 2019 - 17:28 #12
Den*
Avatar billede milter Ekspert
09. juni 2019 - 19:51 #13
Vi mangler stadig at få en melding om, hvornår eller hvordan du får fejlen, dvs. er det ifm. et bestemt program, efter et bestemt tid med computeren åben, når du klikker på en bestemt funktion, eller ...?

Får du den her fejlmelding, eller hvad ...?

https://www.drivereasy.com/knowledge/solved-kernel-power-41-critical-error-on-windows-10/
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2019 - 20:13 #14
Hvis der sker en fysisk fejl (en overgang i et kredsløb), så dør pc, og den kan ikke nå at skrive en lang forklaring på, hvad der er galt.
Man må fejlsøge ved at skifte enheder ud til fejl ikke opstår længere. IMO. Det er så lettere at skifte ud på en stationær - ellers er det, lev med det, eller køb ny bærbar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juni 2019 - 10:38 #15
Som Claes57 er inde på, lyder det som om din PC simpelthen dør og genstarter så hurtigt, at Windows ikke når at registrere nogen fejl.

Det betyder også at fejlen er en ren hardware fejl.

Sådan en fejl kan være svær at finde - men start med at skille alt ad og sætte det sammen igen - det vil muligvis kunne afhjælpe en eventuel dårlig kontaktflade i stikket. Hjælper det ikke, må du fjerne al den hardware du ikke bruger, og se om det hjælper.
Hjælper det heller ikke, er du på den - så er du nødt til at skifte hvert eneste komponent (Grafikkort, hukommelseskreds, bundkort, CPU o.s.v.) til du får bugt med problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2019 - 12:57 #16
Enig i #15 :-)
Avatar billede Johan123 Juniormester
12. juni 2019 - 17:47 #17
Hej igen,

Eftersom problemet stadigvæk finder sted, oprettes der stadig ikke nogle DMP filer.
Har prøvet de ting i har bedt mig om, indtil videre virker intet uheldigvis.

Men jeg har tænkt på noget, kan det måske havde noget med mit motherboard batteri at gøre, jeg skiftede for ca. 2 måneder siden, og siden da har problemet stået på. Jeg har et MSI Z107I Pro AC Gaming.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2019 - 18:07 #18
Hvis mobo-batteri er sat i så holder er lidt bukket, så kan varme eller en lille rystelse få batteri til at miste kontakt i en brøkdel af et sekund - nok til at bios slå fra.
Tjek lige, at + og - poler på holderen har fast og stabil kontakt til batteriet - ellers kan de ofte bukkes lidt, så tryk mod batteri øges, og giver bedre forbindelse.
Avatar billede Johan123 Juniormester
12. juni 2019 - 18:15 #19
#18

Har lige tjekket det burde ikke være sådan, at det var problemet, men har lige undersøgt det lidt nærmere og har fundet ud af at der faktisk er et "beep" når jeg starter min computer, af hvad jeg ved kan det være noget med "dram refresh failure".

Kender du noget til det?

Vh
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2019 - 18:54 #20
jeg ville så (uden strøm på overhovedet - inkl mobo-batteri) pille ram ud, rense kontaktflader, sætte dem i igen og tilslutte strøm hele vejen rundt og teste. Husk, at du skal være afladet med jordforbindelse til pc-stel undervejs i processen.