Avatar billede KurtG Forsker
12. juni 2019 - 00:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde ud af hvilke checkboxe, der er checked

Jeg vil gerne have overført et (medlems)Nr fra en lang listning med checkboxe til et array, så jeg kan lave et medlemskort til udvalgte medlemmer!

Ved listning fra  databasen laver jeg checkboxen således:
echo '<input type="checkbox" name="CBox['.$info["Nr"].']" value="ON">';

Når der vinkes af i checkboxene og trykkes på den tilhørende SUBMIT-knap, kører denne stump program:
echo 'Lav liste over de nedtrykkede knapper<br>';
$count_cbox = count($_POST['CBox']);
echo 'Antal CBox: '.$count_cbox.'<br>';
foreach($CBox as $box)  // Dette er line 31
{
    echo 'box = '.$box.'<br>';
}
Der kommer så følgende udskrift:
Lav liste over de nedtrykkede knapper
Antal CBox: 3
Notice: Undefined variable: CBox in /VisMedkort.php on line 31 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /.....VisMedkort.php on line 31

Hvad skal jeg gøre for at få det til at printe numrene?
Avatar billede AnyFellow Mester
12. juni 2019 - 07:55 #1
Umiddelbart tænker jeg du skal ændre denne:
foreach($CBox as $box)  // Dette er line 31

til:
foreach($_POST['CBox'] as $box)  // Dette er line 31
Avatar billede KurtG Forsker
12. juni 2019 - 08:08 #2
Øverst på siden lister jeg de overførte poster på denne måde:
echo "POSTER: ";print_r($_POST); echo "<br>";    //Lister alle POSTER

Det giver følgende:
POSTER: Array ( [medlemskort] => Udskriv medlemskort [CBox] => Array ( [115] => ON [186] => ON [129] => ON ) )
Avatar billede KurtG Forsker
12. juni 2019 - 11:54 #3
Det var det, der skulle til.
Tak.