Avatar billede Game15 Novice
12. juni 2019 - 22:46 Der er 7 kommentarer

Hvilke video kamera skal jeg købe?

Hej :)

Jeg er begyndt at lave nogle små how to videoer, men kvaliteten kunne godt være bedre. Pt har jeg en Canon EOS 600D som jeg filmer lidt med, men syndes ikke at det bliver skarpt nok.

Er der nogle som kender et kamera som laver skarpe videoer til en 5000 kr, det skal gerne være et kamera hvor man ikke skal være alt for teknisk for at bruge det :)
Avatar billede milter Ekspert
12. juni 2019 - 23:07 #1
Hvis ikke, videoen bliver skarp nok med en 600D, er det fordi din optageteknik ikke er god nok. For lidt lys, optagelse for tæt på, dårlig fokus, forkerte indstillinger på kameraet, alle de ting (og flere) kan være årsagen, og det vil et andet kamera ikke hjælpe på.

Jeg vil foreslå, du læser vejledningen til din 600D ang. videooptagelser og en masse generelt om, hvordan man får gode videooptagelser.

https://www.cnet.com/how-to/how-to-shoot-better-hd-dslr-video/
Avatar billede milter Ekspert
12. juni 2019 - 23:39 #2
https://www.youtube.com/watch?v=tLiy5EZL2Lk

Og her:
https://www.youtube.com/watch?v=wf6eVGGOvCA

Canon Rebel T3i er den amerikanske modelbetegnelse for dit 600D.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2019 - 00:43 #3
jeg er helt enig med milter!
du har et glimrende kamera, men bruger det forkert.
det er aldrig for sent at lære noget, jeg synes du skal kigge på amazon efter en bog om digital fotografi/film med dlsr kamera
Avatar billede Game15 Novice
13. juni 2019 - 07:28 #4
Tak for svar :)

Kan det så være fordi jeg har forkert linse til den? Er der en linse som er bedre til filming end tamron 18-200mm f3.5-6.3 if macro. Jeg syndes nemlig at jeg har prøvet og arbejde med at lære at filme med den men syndes ikke jeg kan få den skarp nok :)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2019 - 07:38 #5
din linse https://test.digitalfoto.dk/test/objektiver/tamron/tamron-af-18-200mm-f3-5-6-3-xr-di-ii-ld-aspherical-if-macro/
gå ned til en fotoforhandler, og få prof rådgivning (dvs typisk ikke et varehus)
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2019 - 10:17 #6
Objektivet burde kunne give udmærkede videoer, igen forudsat, kameraet bruges og indstilles korrekt. Er det alle, eller kun nogle bestemte former for optagelser, der bliver uskarpe?
Avatar billede Game15 Novice
13. juni 2019 - 18:04 #7
Det er nok mest hvis der er for meget bevægelse over et større område, fx er der nogle uskarpe optagelser i denne video som er lavet med kameraet. : https://youtu.be/kdX_qEpcwAY

Jeg kunne godt tænke mig et kamera som selv forkuser når der er bevægelser ligesom mobiltelefonen. Det er nemlig svært at gøre på kameraet.

Har fået anbefalet sony`s A6000. Den skulle være nem at bruge og lave skarpe videoer. :)