Avatar billede bhh Mester
13. juni 2019 - 12:07 Der er 2 løsninger

Insætte PDF fil i Excel ark

Jeg skal dokumenterer en del excel data - samme data er gemt som PDF filer.
Dokumentationen går ud på, at jeg har en masse Excel data/tal og jeg skal kunne bevise, at jeg ikke har ændret i de oprindelige data.
Derfor skal jeg kopierer PDF filer ind i min excel ark.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede TrinoJ. Seniormester
13. juni 2019 - 13:11 #1
Hej Bhh,

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, vil du kunne bruge formlen "Hyperlink".

Hvis du eventuelt gemmer dine pdf-filer i samme mappe, med samme navn som på cellen i dit excel, kan du gøre det ret nemt.

I nedenstående eksempel skal du gemme din pdf-fil i med navnet "123", og skrive 123 i celle A1, og så selvfølgelig sørge for at stien er rigtig ellers.

=HYPERLINK("DREV:\PDF-mappe\"&A1&".pdf")

Håber det giver mening. :-)
Avatar billede bhh Mester
13. juni 2019 - 13:30 #2
Hej TrinoJ.
det virker tusind tak :))