Avatar billede prox1 Forsker
14. juni 2019 - 18:42 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

God pålidelig online butik?

Jeg skal bare høre om et par gode erfaringer med online køb af pc, både hvad angår levering og reaktioner på reklamation. Hvis der er nogle der har rigtig dårlige erfaringer, så må i også *meget* gerne dele dem!
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2019 - 19:06 #1
Det er svært for os som enkeltpersoner, uden at kende alle detaljer i alle handler,  at give generelle anbefalinger eller det modsatte. Jeg har aldrig hørt om, at nogen af de "store" firmaer bevidst forsøger at snyde deres kunder, tager for høje priser eller er dårlige ang. reklamationer. Ingen af dem er interesserede i at skabe dårlig PR for sig selv.

Priser kan variere fra site til site, men hvis der er store forskelle, så skyldes det garanteret ikke forsøg på at "snyde" kunderne. Firmaerne lever på at kunne levere til den bedste pris. Kort og korrekt leveringstid er også noget, firmaerne lever højt på, men jeg kender ikke til nogen, som bevidst prøver at snyde på det område.

Det er ikke ensbetydende med, at der ikke findes dårligere deltagere i det game, og mit bedste bud er at søge på firmaets navn i Trustpilot:

https://dk.trustpilot.com/
Avatar billede mort1 Ekspert
14. juni 2019 - 19:34 #2
Jeg handler "altid" hos MM Vision - Man kan gennemskue hvad man køber, og de virker bestemt meget pålidelige.
Leveringstiden fremgår af ordren, og den holder. Servicemæssigt har jeg aldrig haft problemer, hverken i garantiperioden (har kun haft en enkelt reklamation på omkring 15 år) og efterfølgende, altså når garantien er udløbet, holder de hvad de lover.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2019 - 19:35 #3
Hvis dit udgangspunkt er, at der skal reklameres, så find selv en butik.
Jeg har handlet i mange uden behov for at reklamere, så jeg kender ikke deres profil desangående.
Hvad med at starte positivt? Hvem er gode, og leverer de bestilte varer til tiden?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juni 2019 - 19:36 #4
#1
Det er klart en rigtig god ide at undersøge de aktuelle firmaer via Trustpilot.
Der er oftest tale om store firmaer, hvor der således også er mange kunder, der igen bevirker, at der kan komme mange positive såvel som negative anmeldelser på Trustpilot. Jo flere anmeldelser, jo tydeligere bliver det samlede billede af firmaernes renomme.
Selv har jeg aldrig købt en færdigbygget pc, men har købt delene forskellige steder, men mit klare indtryk er positivt, idet jeg ikke er blevet snydt.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2019 - 19:43 #5
btw: jeg har de seneste år (ud fra min liste over gemte fakturaer), handle (uden at skulle reklamere) med:
apple
av-cables
avxperten
bilka
bjtrading
dell
dustin
elgiganten
komplett
logitech
power
proshop
shg
wupti
så de er helt ok - hvis du selv ved, hvad du bestiller. Onlinehandel kræver, at du ved, hvad dit behov er, og køber den rigtige vare - ikke at du gætter på noget, og vil have det byttet gratis flere gange uden at fortælle om det, du rent faktisk skal bruge.
Hvis du er usikker på, hvad du skal bruge, så gå til en butik, og spørg efter vejledning.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2019 - 17:10 #6
Jeg handlede tidligere hos et firma i Viborg (der nu desværre er lukket).
Dette firma var meget reelt, men én gang fik jeg en defekt vare - en harddisk der klikkede lige så snart computeren den var installeret i blev startet op. Jeg kontaktede firmaet med det samme, og uden nogen som helst problemer, fik jeg tilsendt en anden harddisk, samt en mærket til returforsendelsen af den defekte. Dette er også den eneste gang jeg har haft et problem, men det blev løst på bedste måde.
Avatar billede prox1 Forsker
19. juni 2019 - 13:43 #7
Handlen bliver ikke hos MM-Vision  Dels er alle de store priskilte på hjemmesiden uden moms! -Det står der ikke noget om, såvidt jeg kan se (?)
Det er misvisende og det gør prissammenligning vanskelig, og er noget jeg ikke bryder mig om.
Levering er til 'nærmeste 'UPS-pakkeshop' Ikke til købers adresse. -Dog uden beregning.
Avatar billede milter Ekspert
19. juni 2019 - 14:50 #8
Jeg ved ikke, hvordan du er kommet frem til det med momsen og leveringen. Jeg har lige lavet en fiktiv bestilling, og der er momsen inkluderet, og jeg kan få den leveret til privatadressen for 149 kr.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juni 2019 - 15:02 #9
#8
Jeg undrer mig også. Jeg har adskillige gang handlet hos MMVision, og der var ingen problemer med at momsen ikke var inkluderet.
Det vil også virke meget mærkeligt hvis en virksomhed som MMVision ikke havde vist priserne med moms. Der er uden tvivl et stort salg til private, der som hovedregel ikke er momsregistreret.

https://www.mm-vision.dk/
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juni 2019 - 17:19 #10
Der er visse butikker der kun er beregnet til personer der er momsregistreret, f.eks VVS, firmaer, men der fremgår det også at der intet salg er til private.