Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juni 2019 - 15:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Avast Free. 64 bit - WWindows 10

Jeg har fået en bærbar PC.
Windows 10.
64 bit.
*
Jeg har Avast Free 32 bit.
*
Har forsøgt at downloade 64 bit version.

2 gange er det 32 bit jeg fik downloadet.

Synes, heller ikke man kan vælge en 64 bit verson.
*
Så - hvor finder jeg det ?
*
Venlig hilsen + God lørdag fra Jørn
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juni 2019 - 15:26 #1
https://www.microsoft.com/da-dk/p/avast-antivirus-download-center/9nblggh5xg3k?activetab=pivot:overviewtab

Er du 100% sikker på at der er tale om en 64 bit version?
Er der tale om en 32 bit version af Windows 10 kan en 64 bit version ikke anvendes.
15. juni 2019 - 15:30 #2
avast (som næsten enhver anden applikation) er ikke helt 64 bit og der er ikke behov for at køre på et 64 bit OS.
De fleste af de tidspunkter, hvor det står 64 bit, betyder de, at programmet 64 bit er kompatibelt, og ikke at applikationen selv er 64 bit.
Avatar billede milter Ekspert
15. juni 2019 - 15:47 #3
På Avasts eget forum kan man se det samme spørgsmål dukke op adskillige gange. Som Overgaard1654 skriver, så kører Avast fint på både 32 og 64 bit med de samme installationsfiler.

https://forum.avast.com/index.php?topic=200365.0
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juni 2019 - 17:02 #4
Og så er Avast den største bremse ved opdateringer på Windows 10
Derudover kører Windows Defender lige så godt!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juni 2019 - 18:48 #5
Jeg siger TAK. Den jeg hat (32 bit) - fungerer fint.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juni 2019 - 18:48 #6
hat = har ... ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2019 - 23:54 #7
Når du starter dit internet op Jørn, starter det så op lige med det samme?
Jeg kørte med Avast for et par måneder siden, og jeg oplevede langsom opstart af mit net.
Gik af den grund tilbage til det program jeg kom fra.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. juni 2019 - 18:09 #8
220661 - Jeg oplever ikke, at Avast gør mit Internet langsomt. Nu har jeg altid brugt Asast Free. Har ikke noget at sammenligne med. - Og så min gamle PC med Linus Mint der ikke har anti-virus program.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. juni 2019 - 18:10 #9
Tak til jer ALLE !
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2019 - 20:39 #10
Ok tak. Måske den installation jeg så har haft ikke har været i orden så.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juni 2019 - 20:43 #11
Det eneste jeg har at sige om Avast er at dette program er blevet installeret på min computer med Win 7 (64-bit) ved opdatering af CClener. Bagefter har man så irritationen med at fjerne Avast igen. Der til har jeg brugt Unlocker. Antivirusprogrammet jeg har fast installeret er Norton Internet Security, der fungerer udmærket, og da jeg ved, at man ikke skal have to antivirusprogrammer installeret på samme maskine fjerner jeg hver gang Avast.