Avatar billede olli1974 Praktikant
16. juni 2019 - 16:29 Der er 3 kommentarer

Kan man få en koncert fra YouTube på en nøgle?

Kan man få en koncert fra YouTube på en nøgle, eller dvd? Vores tv fuck up og nu er vores koncert med Kim Larsen (den sidste vist i tv) væk... Nogen der kan hjælpe
Avatar billede olli1974 Praktikant
16. juni 2019 - 16:31 #1
Måske ikke i det rette Opslag, men mon ikke i kan lede mig i den rette retning
Avatar billede eurositi Ekspert
16. juni 2019 - 18:44 #3
Du kan hente programmer fra YouTube med flere forskellige programmer, bl.a.:
4Kvideodonwloader
Youtube-DL

YouTube-videoer ligger normalt i to forskellige formater (udelukkende fordi Apple-brugere kun kan afspille kommercielt patenterede videoformater, mens alle andre også kan læse de nyere patentfrie videoformater, som Google/YouTube benytter af indlysende økonomiske grunde).
Det drejer sig om:
H.264 video (som MP4-fil)
VP9 video (som WebM eller MKV-fil)

I de fleste tilfælde, hvor der er tale om professionelt optaget indhold, er det dog ulovligt at kopiere indholdet fra såvel YouTube som TV-hjemmesider.

Alle nyere TV-apparater kan efterhånden afspille begge formater, men ofte vil videoer i højeste billedkvalitet kun ligge i VP9 (eller det endnu nyere AV1) format. Men den indbyggede software i TV-apparater er ofte for svag til at afspille de nye formater.

Så hvis du vil være sikker på at kunne afspille videoen på TV'er ældre end tre år, vælger du almindelig fuld HD (2k) (1920x1080) versionen som MP4-fil. Denne fil kopieres bare på en USB-stick.

Hvis du har en Chromecast i TV'et, kan du slippe for format-bøvlet. Det er bare at installere denne gratis app på din PC: https://getvideostream.com/download/#