Avatar billede Nikolaj Minke Novice
16. juni 2019 - 20:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af pc

Hej jeg har denne pc
Link: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/ACDTB89EQ010/acer-aspire-tc-780-stationar-computer

og Jeg skal have sat nye dele i den
jeg er kigget på et grafik kort 1060 6gb
og en proseccer i5 8400
de to dele skal jeg have sat i min pc
i må meget gerne anbefale nogen dele
og så hvis der er nogen i aarhus der kan samle den så skriv lige giver gerne 450kr for det

Tak
Avatar billede Nikolaj Minke Novice
16. juni 2019 - 20:53 #1
I må også meget gerne finde de billigste modeller
Af
Grafikkort 1060 6gb
Processer i5 8400
Avatar billede milter Ekspert
16. juni 2019 - 21:58 #2
Dit bundkort ser ud til at være af H110-typen, og så kan du ikke bruge den i5 8400 CPU, du gerne vil. Herunder er en liste over brugbare CPU-er:

https://www.asus.com/dk/Motherboards/H110-PLUS/HelpDesk_CPU/
Avatar billede Nikolaj Minke Novice
17. juni 2019 - 09:37 #3
Det er ligemeget nu jeg prøver bare at få den solgt
Avatar billede Nikolaj Minke Novice
17. juni 2019 - 18:38 #4
Hey manglede lige at spørge om noget kan man skifte sit bundkort ud eller er det bedre at købe en helt ny en
Avatar billede milter Ekspert
17. juni 2019 - 20:34 #5
Hvis du skifter det bundkort ud, du ser ud til at have, skal du samtidig skifte både CPU, RAM og geninstallere styresystem. Under alle omstændigheder slipper du ikke for en helt ny installation af styresystem og alle drivere til hele systemet, medmindre du vil forsøge at lade Windows klare det hele. Og den løsning har givet mange mennesker en masse problemer.

Kort sagt, når du går i gang med en opgradering, som involverer skift af bundkort til et nyt format og mærke, så bliver det ret kompliceret, og den bedste måde at gøre det på er altid at starte forfra med en tom harddisk/SSD og en ny installation af både styresystem, drivere, programmer, dokumenter og alt andet.
Avatar billede Nikolaj Minke Novice
24. juni 2019 - 10:42 #6
Tak for din hjælp tror bare jeg køber en ny 🙂
Avatar billede Nikolaj Minke Novice
24. juni 2019 - 10:44 #7
Kan jeg skifte mit grafik kort eller skal jeg også have et andet bundkort
Avatar billede milter Ekspert
24. juni 2019 - 18:35 #8
Ja, du kan godt skifte grafikkortet uden at skulle skifte noget af resten, med den undtagelse, at du nok skal have en større strømforsyning. Den computer, du linker til i dit spørgsmål, har en 300W strømforsyning, og til det GTX 1060, du nævner, får du nok brug for mere. Der anbefales minimum 400W til det.