Avatar billede perclaus Mester
19. juni 2019 - 12:27 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Opstartsproblem

Når jeg starter PC op, har jeg pludselig fået dette skærmbillede, hvor jeg så skal taste f.eks F1 for at komme videre. Er der nogen som kan sige hvorfor og hvordan jeg slipper af med det igen?
Nu er problemet jo så, hvordan får jeg skærmbilledet vist her? Jeg har taget et foto af det.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2019 - 12:43 #1
Du kan evt. bruge Dropbox til at dele billeder: https://www.dropbox.com/da_DK/

Eller del billedet vha. OneDrive.

Kræver jo så at du har adgang via smartphone eller en anden pc :-)
Avatar billede perclaus Mester
19. juni 2019 - 12:56 #2
Ok, troede fra starten jeg kunne vedhæfte som fil.
Avatar billede perclaus Mester
19. juni 2019 - 13:13 #3
Der står til sidst:
Error: CMOS checksum error - Defautls loaded
Press F1 Skip, Del Enter Setup
Avatar billede perclaus Mester
19. juni 2019 - 13:33 #4
Underligt, problemet har åbenbart løst sig selv, men tak for svar.
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. juni 2019 - 13:52 #5
CMOS  fejl skyldes ofte at det lille knapcelle batteri på bundkortet ikke virker længere.
Den kan du nemt selv skifte -koster under 50 kr
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2019 - 14:02 #6
Hvis det er en ældre stationær, kan det som hjolsen siger godt være batteriet. Det kan muligvis også skyldes, at BIOS ikke er opdateret, eller at pc'en er lukket uhensigtsmæssigt ned

Backup - Backup!
Avatar billede perclaus Mester
19. juni 2019 - 14:18 #7
Takker for svar, men lader til prblemet løste sig selv