Avatar billede per2edb Guru
19. juni 2019 - 14:59 Der er 3 løsninger

Fra mail til access DB

Jeg har lavet mit access program så jeg kan sende en mail til vores kunder fra access.

Nu ville jeg gerne have det lavet så kunden kan trykke på et link, der automatisk fører kunden tilbage til access programmet på et nærmere angivet sted/form/record.

Er der nogen der allerede har lavet det - eller kender til et sted - hvor man kan få (købe) koderne hertil
Avatar billede bvirk Guru
19. juni 2019 - 19:48 #1
Links i mails må ikke kunne starte programmer på computeren.

Man måske lave det sådan at en mail også sendes bcc til anden mail adresse som access så telnetter over pop3 og retter sig efter.

Dvs ikke klikke på links i mail, men anvende en tilrettelagt indgang til det i access der skal gå til angivet sted.
Avatar billede per2edb Guru
20. juni 2019 - 11:46 #2
Tak for svaret
Ved du om der findes tilkøbsprogrammer der kan anvendes til kommunikation mail / access eller frie eksempler
Avatar billede bvirk Guru
20. juni 2019 - 17:04 #3
Nej - jeg kender desværre ikke til tilkøbsprogrammer eller fri eksempler

Jeg ved godt at det var det det spurgte om, men vil dog påpege at det jeg tror ligger bag det som noget mail skal  løse har at gøre med den LAN barierre som access er - ved at flytte til sql server backend kan man det world wide som access kun kan på LAN (fordi den er filbaseret)