Avatar billede sigs86 Praktikant
20. juni 2019 - 20:24 Der er 2 kommentarer

ingen kontrol på icloud galleri på iphone længere - virus evt

Hej, :)
Som nævnt i overskriften, kan jeg pludselig ikke styre mit foto galleri! jeg kan hverken gemme billeder på messenger, snapchat eller kameraet. jeg opdagede det idag, ved 17 tiden. galleriet fungerede fint  kl 14.19, hvor jeg gemte et billede.

Men det er som at galleriet er låst. jeg kan fint åbne mapperne og se alle mine 9.000 billeder, men jeg kan slette dem eller tage flere billeder. kameraet appen virker fint, men billederne bliver bare ikke lagret.

Nu er jeg sgu bange for at det er noget virus - for jeg en af de tumper der åbnede den virus som florerer på facebook. jeg åbnede linket mandag aften. jeg tror ikke engang jeg havde vpn eller antivirus sat til da jeg klikkede på lortet. men jeg havde det på idag, hvor jeg mistede kontrollen til galleriet.

Så kommer mit spørgsmål - er det kutyme at hackerne låser galleriet? det burde de vel ikke behov for, de kan vel bare kopiere alt.
Eller er det bare en systemfejl? har slukket telefonen og startet den igen, men fejlen er der stadig :/

What to do?
Avatar billede INK Ekspert
21. juni 2019 - 09:55 #1
Det er ikke særligt sandsynligt med en virus på en iPhone med mindre du har jailbreaket den.
Hvilken model? Hvilken udgave af iOS?
Hvad mener du med Galleri? Det er på en Android det hedder galleri, så bruger du den indbyggede app for fotos eller?
Hvad er den resterende lagerplads på telefonen og i din iCloud?
Giv os disse oplysninger, så har vi en chance.
Avatar billede INK Ekspert
29. september 2019 - 23:05 #2
#2 Du skal give samme oplysninger som udbedt i #1, ellers har vi ingen chance for at hjælpe.