Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2019 - 21:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Toshiba ekstern tom.

Jeg ville i dag hente noget musik fra min eksterne Toshiba MQ01UB100.
Men den er tom. Jeg har undersøgt den med HD Sentinel, som vurderer disken som fremragende, helt uden fejl, og jeg kan lægge filer ind på den.
Jeg har genstartet computeren med Toshiba siddende i, men stadig tom.
Men hvor i al verden er mine videoer og musik blevet af?
Jeg kan mærke disken snurre, jeg troede det var en Flash disk.
Måske er det denne: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/harddisk-ssd-og-netvarksharddisk-nas/TOSREADY1TB/toshiba-harddisk-canvio-ready-1-tb
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2019 - 21:46 #1
Ps. jeg har en mindre Toshiba på 500GB, den gemmer filerne fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2019 - 21:50 #2
Hvor længe siden er det du har brugt den?
Har den været tilsluttet medens du kan have formateret på pc og ved en fejl fået formateret drevet?
Prøv at tjekke med Recuva om den kan finde filer på den.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2019 - 22:07 #3
Det er i alt fald et halvt år siden jeg har brugt den, måske mere?
Den er med garanti ikke blevet formateret, den sidder kun i computeren medens den bruges. Og jeg kunne ikke tage fejl af diskene ved en formatering.
Recuva? Jeg kan da prøve, men tror ikke på det, for disken fejler jo ikke noget.
Men prøver senere.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2019 - 22:09 #4
Har du prøvet at skifte data kabel?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2019 - 23:43 #5
Den kører på samme kabel som den på 500GB (skifter)
Nu kører jeg en scanning med Recuva. Jeg tror ikke på det, men tak for tippet. :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2019 - 23:48 #6
Jeg venter med Recuva til i morgen , det tager 3 timer.
Avatar billede hjolsen Ekspert
21. juni 2019 - 08:41 #7
Hvis recuva ikke finder noget, så brug photorec https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec, den kan finde data selv på en formateret HD. Men lad være med at forsøge at skrive til disken før du har reddet dine data!
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2019 - 09:51 #8
#7  Ja det er jo også en mulighed. Kender godt TestDisk fra "gamle" dage. :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2019 - 16:16 #9
Nu har Recuva kørt færdig. Jeg valgte Musik, men den fandt bare nogle få lydfiler med podcast fra DR.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2019 - 22:33 #10
Har prøvet MiniTool Power data recovery. Den "fandt" en del filer. Jeg benyttede muligheden af at hente 1GB data gratis, men det var ikke brugbart. Jeg kunne så, mod betaling, hente resten. Men jeg tror ikke  på det.
Så nu gider jeg ikke bruge mere tid på den disk.😒

Men i skal have tak for jeres indlæg.😊