Avatar billede krukken Juniormester
20. juni 2019 - 23:14 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst HDMI til projektor fra PC

På arbejde har vi fået en ny projektor, som vi kan forbinde til via HDMI.

Vi kunne godt tænke os at købe en dims, som vi kan sætte i HDMI-porten på projektoren, og som vi så kan forbinde direkte til fra vores Windows PCere. I Windows 10 er der den der funktion med, at man kan forbinde til trådløse skærme - vi ønsker for alt i verdens ikke at skulle installere noget på vores PC, da dette også er beregnet til gæster, som vi ønsker at få på uden besvær.

Kan man købe en dims, som kan det?
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. juni 2019 - 06:35 #2
#1 forstår ikke det med projektoren skal have lan eller wifi - netforbindelsen sker vel mellem PC og enheden i HDMI-stikket.

Chromecast er også en mulighed - kræver google chrome installeret -men har de fleste ikke den.
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. juni 2019 - 06:48 #3
Hvis det er erhverv bør det være på et gæste netværk og ikke det interne netværk.
Avatar billede krukken Juniormester
21. juni 2019 - 15:33 #4
Tusind tak for alle svarene :)

For at være helt konkret, så er det følgende projektor vi har: EPSON EB-X05  (https://www.epson.dk/products/projectors/mobile/eb-x05)

Kan vi bruge miracast til det? Hvad for noget udstyr skal vi have fat på for at det lykkes?
22. juni 2019 - 13:36 #5
det med så skal du ha iProjection se denne her https://www.epson.dk/epson-projector-software#software
22. juni 2019 - 13:37 #6
Miracast/Intel WiDi - stream og del
Tilføj nemt spændende indhold i dine præsentationer ved at streame det trådløst til din projektor fra smartphones, tablets og pc'er (der understøtter Miracast eller Intel WiDi). Det er designet til og bygger på Wi-Fi Direct - en teknik som gør det muligt for to enheder at oprette en peer-to-peer-tilslutning via Wi-Fi til skærmspejling. Du får mulighed for at vise fotos og videoer fra din enhed uden brug af kabler eller en netværksforbindelse.
Avatar billede krukken Juniormester
24. juni 2019 - 15:48 #7
Hej Overgaard1654,

Nope -  vi ønsker ikke iProjection. Det er et program, som skal installereres på alle enheder, som skal sende til projektoren. Vi vil gerne helt udgå at installere noget på den enhed, som skal bruge projektoren.
Avatar billede krukken Juniormester
24. juni 2019 - 15:50 #8
Er der nogen, som kan fortælle mig om projektoren understøtter Miracast, og hvilken enhed med Miracast, som jeg eventuelt skal købe, så man kan tilføje projektoren direkte igennem Windows uden at skulle installere anden software?