Avatar billede Anne Praktikant
24. juni 2019 - 09:51 Der er 1 kommentar

Brevfletning med sekundær postkasse som afsender

Hej
Jeg skal udsende en mail til ca. 100 personer. Derfor brevfletter jeg mailen via Word. Udfordringen er, at få mailen sendt fra den rigtige postkasse.

I Outlook har jeg min egen postkasse og derudover har jeg adgang til vores afdelingspostkasse, og det er den sidstnævnte, som jeg gerne vil sende fra.

Udfordringen er, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan man sørger for, at afdelingspostkassen bliver afsender. Når jeg brevfletter i Word, så vælger den automatisk min egen personlige postkasse som afsender.

Jeg har søgt på, om andre har haft samme udfordring og et sted har jeg læst, at man midlertidigt kan tilvælge afdelingspostkassen som standardmail. Men det kan jeg desværre heller ikke finde ud af :0(

Er der nogen, som kan hjælpe på enten den ene eller anden måde :0)
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2019 - 12:47 #1
du skal tilkoble afdelingspostkassen som en nyt outlookprofil. Så skal du vælge at du gerne vil vælge din profil hver gang du starter outlook
Så brevfletter du, og når outlook starter for at sende mail, vælger du blot afdelingspostkassen.
Jeg plejer at trække netværksstikket ud af min pc for at teste (så kan jeg være sikker på, at ingen mails bliver sendt)… har du en bærbar skal du også slå wifi fra