Avatar billede arnel Seniormester
27. juni 2019 - 13:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ubuden "gæst"

Af og til hænder det - desværre ret ofte - at når jeg logger ind på Google Chrome og søger, så popper Yahoo op i stedet. Den er jeg IKKE interesseret i at benytte - har forsøgt, at blokere den - forgæves.
Har set under søgemaskiner, hvor den står anført i forb. m. McAfees virusfilter.
Og den er heller ikke anført som startside.
Har geninstalleret Chrome, men også her Yahoo fulgte med

Hvordan fjerner jeg Yahoo definitivt, men ikke McAfee?
Når jeg arbejder på hhv. Opera eller Internet Explorer ser jeg aldrig noget til Yahoo.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. juni 2019 - 14:25 #1
Se her. Måske kan det løse dit problem.

https://www.youtube.com/watch?v=THpmvrMkq3I
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2019 - 17:25 #2
Hvilken McAffee er der tale om?
Er det et købeprogram eller bare den man får hvis man ikke ser sig for?
"McAfee Security Scan Plus"
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. juni 2019 - 18:41 #3
Man kunne godt have en mistanke om det ikke er et købeprogram, men en "gave" som man får "gratis". Det er det samme med CCleaner, der er det bare Avast man blive "beriget" med.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2019 - 20:21 #4
Prøv at se, om yahoo ikke er registreret under Revo uninstaller free.
https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/

Men hvorfor bruge McAfee? Windows egen antivirus er da vist lige så god.
Avatar billede arnel Seniormester
30. juni 2019 - 13:30 #5
ErikHg m.fl. Undskyld det sene svar - har været bortrejst et par dage.
Jeg benyttede linket til you tube - efter nogle forsøg så ser det ud til at virke efter hensigten.
godt nok træls med de der gøgeunger. Troede ikke et så stort foretagende som Yahoo betjente sig af den slags tricks for at hverve kunder. endnu en grund til at holde sig langt væk fra dem.¨
Tak til alle for jeres tid og jeres gode råd.
Venligt
Arnel
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juni 2019 - 16:24 #6
Du ved nok at, når først et firma er ramt af sygdommen pengegriskhed, så bliver al moral tilsidesat. For som man siger "mere vil have mere".
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2019 - 08:13 #7
Husk at markere svaret som løsningen således at andre (bla. mig) ikke læser hele tråden for at finde ud af, at den er løst...
Avatar billede arnel Seniormester
01. juli 2019 - 08:31 #8
Det har jeg gjort. Så hvad mener du?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2019 - 10:09 #9
Du klikker i det orange felt hvor der står "Marker som løsning", ud for svaret der indeholder løsningen. Det er også muligt at markere flere svar som løsninger.
Avatar billede arnel Seniormester
01. juli 2019 - 11:17 #10
Ok, tak det skal jeg huske til næste gang
Vh