Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2019 - 15:50 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Deaktivere caps lock

Caps lock på min bærbare Asus PC ,med W10, er kun til irritation, så jeg vil gerne have den deaktiveret Det gælder også for min stationære Asus.
Avatar billede Slater Ekspert
27. juni 2019 - 16:00 #1
Har du prøvet f.eks. bare at google deactivate caps lock windows 10? Der er en hel del.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2019 - 16:17 #2
Nej, og det er heller ikke for at få andre til at søge for mig, det var bare så dejligt nemt, hvis nogen på E. vidste det. Og det kunne man jo godt formode, da det er et almindeligt problem.  Men tak for linket.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2019 - 16:33 #3
Uhh, jeg har mødt mange i fora, der råber. Mangler et tip til at rette andres indlæg fra STORT til læsbart i almindelig styrke. Evt kunne ejere af fora lave et 'her råbes ikke' filter med besked til den enkelte bruger. Det ville være rart... 😉
Avatar billede Slater Ekspert
27. juni 2019 - 17:12 #4
#2: Det var ikke for at være nedladende, jeg tænkte du bare ikke havde tænkt over det. Jeg prøvede selv den søgning, men der var så meget om det at det ikke gav mening at citere en bestemt side.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2019 - 17:14 #5
Jeg brugte linket og tog den øverste: Disable Caps Lock Key In Windows 10.
Jeg fulgte anvisningen nøje:
Open the Registry Editor app.
Go to the following Registry key. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout. ...
On the right, create or modify the Binary value Scancode Map. ...
og oprettede en Binary Value og genstartede.
Resultatet havde ingen indflydelse på caps lock, men mellemrums tasten fungerer ikke mere. Jeg har prøvet at fjerne den Binary Value igen, men det hjælper ikke, skaden er sket.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2019 - 17:16 #6
#4 Sådan opfattede jeg det heller ikke. :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2019 - 17:17 #7
Ps. Jeg har et AOMEI Image af Windows, så skaden er til at overse.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2019 - 17:22 #8
#5 Er du sikker på at du har skrevet koden korrekt under scancode map?
Det skal virke. Jeg har selv brugt denne fremgangsmåde.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2019 - 17:51 #9
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2019 - 17:53 #10
> 220661 kan du lave et dump af netop den reg-nøgle, så andre kan klikke på en .reg fil og få den indlæst uden at lave fejl?
Det ville være 110% brugervenligt, og du er jo i forvejen den skrappeste til den del...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2019 - 17:59 #11
Mener du sådan her?
https://ibb.co/PtGSKDb
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2019 - 18:02 #12
Tip jeg brugte er herfra og det samme der sker i billedet:
https://winaero.com/blog/disable-caps-lock-key-windows-10/
Mener man også kan hente en regfil man kører der gør det samme. Jeg skrev den manuelt ind.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2019 - 18:02 #13
#10 Kigger efter reg filen
Avatar billede klaudi Ekspert
27. juni 2019 - 18:06 #14
Du kan hente en reg fil på winaero's side

Download Disable Caps Lock
https://winaero.com/download.php?view.2157
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2019 - 18:18 #15
#14 Er der ikke noget med at når de er pakket ud, så højreklikker men på dem og vælger "flet"?
Med den nævnte fil er der både at deaktivere og aktivere caps lock kan jeg se.
Avatar billede klaudi Ekspert
27. juni 2019 - 18:38 #16
Ja højreklik(eller dobbeltklik) og flet, vælg ok når der kommer en prompt.

Hvis du har slået caps lock fra med "Disable Caps Lock.reg"
kan du fortryde med "Enable Caps Lock.reg"
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2019 - 18:43 #17
aktivér CapsLock via https://drive.google.com/file/d/1qZP1fYeY9ZluAexqv6DcTzkahLoan7Ie/view?usp=sharing
og deaktivér Capslock via
https://drive.google.com/file/d/18qbQ1MqJlztn-7UuxEHBdzEtSav5CTQD/view?usp=sharing
det ligger så på mit googledrev - men del bare links, de slettes foreløbigt
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2019 - 19:01 #18
#8 scancode map ? Det ved jeg ikke hvad er, jeg fulgte blot anvisningen i linket.
Når jeg åbner Binary Value står der 8 nuller.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2019 - 19:54 #19
Nu går det rigtig fint. Jeg hentede "Download disable caps lock", og ikke alene blev caps lock deaktiveret, men mellemrumstasten fungere også igen.😊
https://winaero.com/download.php?view.2157
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2019 - 22:01 #20
#19 Hvis du går ind og tjekker den binære værdi for scancode map er det nu det samme som jeg har vist i billedet i indlæg #11 :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2019 - 23:56 #21
#20 Ja du  har ret. :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2019 - 00:01 #22
Slater og 220661 I har begge fortjent grønt lys for at vise vejen. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2019 - 08:44 #23
Godt du fik klaret det. Har efterhånden haft den Caps Lock lukket ned i en del år. Tæt på 15 år. Kom da jeg skulle skrive regninger i det forrige firma jeg var ansat i😊