27. juni 2019 - 22:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lav et karaoke nummer

hej her der nogle som kan finde ud af og lavet et karaoke nummer ???
ud af denne her https://www.youtube.com/watch?v=EgerxnnwpmA
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2019 - 08:09 #1
reklame-link? nix - det kan 'musikerne' da selv lave...
28. juni 2019 - 10:03 #2
okay det bare for der er en masse karaoke nummer inde på youtube https://www.youtube.com/results?search_query=karaoke+nummer
også Spørger jeg bare hvordan har de lavet det kan se det er udgivet med Sing King
Avatar billede Slater Ekspert
28. juni 2019 - 10:08 #3
Man laver som regel ikke bare et karaokenummer ud af et normalt nummer, det kræver at man enten indspiller det uden vokal, eller at man skaffer de rå lydfiler med sporene opdelt, så man kan fjerne vokalen.
Desuden er der så spørgsmålet om rettigheder til nummeret, hvilket kan besværliggøres af at dette allerede er et delvist cover af AC/DC - Thunderstruck.

De fleste karaokenumre er lavet af andre kunstnere der kopierer musikken fra det originale. Det er ikke bare lavet om. Det kan lade sig gøre at digitalt fjerne vokalen fra et nummer ved at isolere frekvenser, men det vil altid få resten af nummeret til at lyde underligt. Og så er det altså et klart brud på ophavsret, så det må ikke spilles offentligt.
28. juni 2019 - 11:48 #4
okay det var det jeg vile vide