Avatar billede TheLibrarian Mester
29. juni 2019 - 18:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kablet net virker ikke, selvom der er internetforbindelse - hjælp til troubleshoot

Netforbindelsen til min PC forsvandt forleden. Jeg kører Windows10 med kablet net. Der er stadig wifi (min bærbare kan komme online) og TV og telefon virker. Jeg har forsøgt at genstarte routeren, og har skiftet RJ45 kablet, men det virker ændrer intet.
Hvordan kommer jeg videre i min fejlsøgning?  Jeg tænker at når der *er* internet, når kablet er udskiftet med et nyt, så må problemet være PC'en - men hvor, og hvordan fikser jeg det?

Fejlmeddelelsen jeg får er blot at der ikke er sat kable i.
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juni 2019 - 18:53 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2019 - 18:56 #2
kan den bærbare (slå wifi fra) køre på lan via samme kabel?
Hvis så, så er pc defekt - hvis ikke, så er lan-forbindelse defekt.
Man kan let få nyt lan-kort til en stationær, og ligeledes et wifi kort til samme - så det afhænger af fejlen, om du bør købe det ene eller det andet.
Avatar billede TheLibrarian Mester
29. juni 2019 - 19:37 #3
Jo. Jeg kan få den bærbare på nettet ved at slå wifi fra og sætte kablet i. Men hvordan finder jeg ud af hvori fejlen i PC'en består - altså om det er netværkskortet eller selve stikket?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2019 - 19:44 #4
stikket i pc er en del af netværkskortet - du kan sætte et nyt i for 65 kr + porto
https://www.pricerunner.dk/pl/117-1188652/Netvaerkskort-og-traadloese-adaptere/LogiLink-Gigabit-PCI-network-PCI-card-(PC0012)-Sammenlign-Priser
bare husk, at deaktivere det gamle i enhedshåndtering, så det nye bruges.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2019 - 19:48 #5
kort link, der virker http://bit.ly/2X9egrT og hvis du vil (og det vil du nok) have 1 Gpbs netkort, så er det fra 76 kr og op.
Avatar billede TheLibrarian Mester
29. juni 2019 - 20:17 #6
Tak!