Avatar billede johwic Juniormester
01. juli 2019 - 14:19 Der er 5 kommentarer

Hurtig på telefon langsom på PC.

Jeg har lige fået nyt hurtigere mobil bredbånd til mit sommerhus.

Før var der rigtig dårlig dækning med med nyt netværk (telia) kommer jeg på min telefon (iphone) hurtigt op på 100 mbps ved 2ghz tilslutning og over 150 mbps ved 5ghz tilslutning.

Har dog problem på min HP Bærbare som er 2 år gammel men som desværre kun har 2ghz forbindelsen. Der kommer jeg kun på 7/8 mbps og når jeg er heldig 12-15 mbps. Det gælder både når jeg er på wifi men også Eherenet.

Burde ikke have virus eller anden Mailware.

Er der mon nogle settings jeg skal "skrue" på?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2019 - 21:19 #1
det er dit netkort i pc
Avatar billede johwic Juniormester
01. juli 2019 - 21:50 #2
Som bare er langsomt? eller kan man gøre noget der?
Avatar billede Schachtone Seniormester
22. august 2019 - 09:32 #3
Prøv opdatering af netkorts driver. Kan være det bare er det.
Avatar billede Halfdan Seniormester
11. september 2019 - 21:48 #4
Hej

Har du mulighed for at koble på med dit ethernet kabel og se om forbindelsen stadig er langsom på din computer? I så fald er det højest sandsynligvis dit netværkskortet til håndtering af wifi der er noget galt med.

Afhængig af hvor gammel din maskine er, er der enten tale om en fejl i produktet eller du måske skal overveje at investerer i et nyt (hvis det er muligt at udskifte).

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard:
Avatar billede ojensen7 Praktikant
02. marts 2020 - 12:55 #5
Hej
Jeg havde helt samme problem med mit sommerhus (som desuden kan lejes her; https://penthouse-marbella.dk/), og jeg bøvlede med det i noget tid. Jeg har ikke selv super meget forstand på teknik, men jeg kontaktede en, der havde, og han fortalte mig, ligesom I gør her på siden, at det nok er netværkskortet, der er noget galt med. Jeg blev nødt til at købe et nyt, men efter det var der absolut ingen problemer og alt kører helt fint nu. Håber du har fundet en løsning på det!

Venlige hilsener fra Ole