Avatar billede Vahid Mester
01. juli 2019 - 16:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Macbook Air, eller Pro

Hej Folkens. Min søn på 11 år, vil meget gerne benytte sig af Imovie.

Til det kræves der en Macbook som jeg kan forstå, idet det er deres system.

Spørgsmålet er, skal jeg købe en Air eller Pro? Han skal bruge det til billed redigering og video effekter.

Han er jo slet ikke super Avanceret, og alligevel måske en dag? :)

Jeg har nul forstand på Apple produkter.

Har også set på en del brugt, Mon man tør købe sådan en, uden garanti?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2019 - 18:00 #1
Hvis budgettet er til det, så en ny pro - air er for skrøbelig til en tweenie.
Og brugt skal man passe meget på "På en række MacBook Pro-computere, som er et par år gamle, er der risiko for, at batteriet kan overophede og bryde i brand. Derfor tilbagekalder Apple nu de pågældende computere og beder ejerne om at sende dem til reparation med det samme."

Hvor meget skal det bruges? det findes også til ipads, og de er rimeligt robuste (der er kun én flade - ingen hængsler) - data kan løbende gemmes i icloud, som du kan trække en kopi af til pc/backup. word/excel findes også (dog skal I have en office 365 abonnement for at udnytte det optimalt - men så har du det også på pc inkl 1tb plads i onedrive)
Avatar billede INK Ekspert
01. juli 2019 - 23:44 #2
Jeg ville overveje køb af en brugt MacBook Pro fra 2012 eller nyere. For modellerne med alm. HD ville jeg så udskifte til en SSD (500-800 kr).
I den Blå Avis kan findes MacBooks fra 2500,- kr. Ofte i god stand med rimeligt batteri. Batteriet kan også skiftes for ca. 500 kr. om nødvendigt.

Hvis batteriet er omfattet af Apples tilbagekaldelse, så er det en garantisag. Du kan checke serienummeret på Apples hjemmeside.