Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2019 - 16:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mail

Er det kun mig der ikke modtager post fra Eksperten mere, eller er det et generelt problem?
Avatar billede Slater Ekspert
11. juli 2019 - 16:30 #1
Får du notifikationer oppe ved klokken?

Det viste sig nemlig at være problemet, da jeg ikke fik mine notifikationer længere. Af en eller anden grund havde en mail til mig bouncet med en fejlmeddelelse, og derfor havde Eksperten frameldt mig mails - og åbenbart, hvis man bliver frameldt mails, blive rman også frameldt notifikationer på siden. Ikke at jeg helt forstår hvorfor.

Men hovedsagen er, at hvis ens mails bouncer med en fejl én gang, så bliver de altså åbenbart permanent frameldt, sikkert for at sikre at de ikke havner på diverse blacklists. Og det kan ske ved en midlertidig fejl på serveren.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2019 - 16:33 #2
#1 Ja jeg får notifikationer, men ikke mail
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2019 - 22:01 #3
Jeg faar email.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2019 - 01:48 #4
jeg har bedt om at slippe for notifikationer, men den gamel menu hvor man kunne slå ting og fra er jo væk, siden point systemet forsvandt. og nu roder notifikationer og mails, rundt i et gammmelt system, og kommer som en slags ghost mail, man engagn for 1000 år siden har ebstilt, eller ikke.

og der er ingen support, jeg bad om en menu så jeg kan slp det fra.. der er ikke sket noget. jeg tror ikke der er en eneste programmør som vedligeholder forummet :)
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2019 - 09:04 #5
Har du tjekket din spamfolder? Nogen af mine forummails havner i spam...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2019 - 14:15 #6
Jep. De er ikke i spam. Den tjekkes jævnligt. Skal samtidigt sige jeg heller ikke får mails fra Facebook længere. Det er en Jubii webmail jeg bruger til disse to formål. Det har virket fint i mange år efterhånden. Spørgsmålet er om det er min udbyder der er fejl på? Men i gratis udgaven har jeg vel ikke support vil jeg tro. Prøver med en intern besked til en fra baglandet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2019 - 14:17 #7
#4 Nej forslag vi kommer med ignoreres fuldstændigt. Har bedt om nogle få ændringer her de sidste tre år men intet er sket. De bruger hellere krudt på annoncering på siden og tråde vi skal betale for at se på  i venstre side :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2019 - 08:41 #8
Webmail virker når jeg selv sender til den, så der er hul igennem.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2019 - 08:50 #9
kunne det ikke tænkes, at Jubii nu også har adapteret at bruge fokuseret indbakke?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 12:10 #10
#9 Ikke lige som jeg ser det. Har ikke fået notifikation om din post kl. 08:50 , men så den tilfældigt da jeg kiggede på tråden :-(
Der må være noget galt.
Har kigget alle indstillinger og mapper efter for at se de mails jeg mangler. Men de er der ikke, og jeg har ikke brugt plads på serveren. Så det er en gåde hvor de er henne.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2019 - 13:11 #11
Så lyder det mest som en serverindstilling hos Jubii, fordi jeg får mails (men de er meget forsinket) - med mindre ud på et eller andet tidspunkt har sortlistet computerworlds afsenderadresse (noreply@computerworld.dk)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 13:39 #12
Ikke mig bevist har jeg sortlistet noget. Min Jubii mail fungerer fint i andre private sammenhænge. Kun Facebook og Eksperten er ramt.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2019 - 07:39 #13
Nå Mail til Facebook er startet igen på Jubii mail.
Så mangler blot eksperten.
Men dem ser vi nok ikke noget fra. Har skrevet en intern besked til en coadmin, men han har ikke svaret endnu.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2019 - 14:56 #14
Så kom der mail fra Eksperten igen. Hvordan det er sket kan jeg ikke lige svare på.
Har haft kontakt til Jubii som er min udbyder. Om det er derfra løsningen er kommet kan jeg ikke vurdere, men jeg lukker den her