Avatar billede jarlja Forsker
12. juli 2019 - 13:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Søger En auto killer app DER VIRKER. 😁

Jeg har kun 2 ram på min tablet og ca. 1.2 ram er i brug.
Jeg har prøvet flere forskellige apps til at befrie ram.
Og killer apps. Helst ikke root, for det kan jeg ikke finde ud af.
Mit problem med Apps er at de starter op igen uden at jeg har gjort noget som helst. Så en App der kan overvåge andre Apps hele tiden. 😁

På forhånd mange tak 😀
Android 8.1
Avatar billede Slater Ekspert
12. juli 2019 - 13:49 #1
Lad være. Android kan selv finde ud af at lukke de apps der ikke har været i brug længst, når den får behov for mere RAM. Men hvis du kun bruger 1,2 ud af 2 GB, så er der jo intet problem. Ledig RAM er spildt.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2019 - 14:34 #2
Jeg har flyttet hentede apps til sd-kortet, så de 16gb jeg har på tlf har lidt plads til at arbejde på. Det taget nok lidt længere tid at starte en app, men i dagligt brug er der ikke forskel  - bare, at android har plads til at slå ud med armene
Avatar billede Slater Ekspert
12. juli 2019 - 14:41 #3
Claes: Husk RAM og lager ikke er det samme. At flytte noget til SD-kort giver ikke mere ledig RAM.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2019 - 14:59 #4
ved det - men jeg bruger mere end de 16gb, jeg har ram-plads til, så kunne lige så godt flytte alle apps til sd-kortet (64gb). Tlf er netop købt billigt, da der er sd-kort mulighed, så der er plads til det, jeg skal bruge (inkl dl af 8gb musik til offline brug)
Avatar billede Slater Ekspert
12. juli 2019 - 15:03 #5
Claes: De 16 GB er netop internt lager, hvilket ikke er det samme som RAM.
Jeg tror endnu ikke der findes nogen telefoner der har 16 GB RAM.
Du frigør ikke noget RAM ved at flytte en app fra internt lager til SD-kort. Du frigør kun plads på det interne lager.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2019 - 15:28 #6
Jeg har tænkt, at den medfødte del er hurtigere end sdkort, og derfor vil jeg give plads til det, som Android nu laver, der. Og alt mere ligegyldigt kunne ligge på den langsomme del.
Er så også på udkig efter en nyere model, men har ip68 (regntæt), fullhd og en fysisk størrelse, der passer til min hånd - for under 3kkr. Har ikke fundet bedre i den prisklasse endnu...
Avatar billede Slater Ekspert
12. juli 2019 - 16:12 #7
Det har du sikkert også ret i, Claes, og hvis man har brug for mere plads på telefonen, er det helt sikkert en interessant diskussion. Men opretter spørger bare om RAM, som altså ikke har noget med hverken lager eller SD-kort at gøre - præcis ligesom RAM og harddisk ikke har noget med hinanden at gøre på en alm. computer.
Avatar billede jarlja Forsker
12. juli 2019 - 20:23 #8
Så det er ikke fordi jeg har for lidt ram. Det var det jeg troede. 😁
Jeg har håbløst prøve rigtig mange Apps der siger de kan flytte mine Apps over på mit 128 GB kort. Jeg har sat SD kortet til intern.
Hvordan flytter jeg mine Apps. Det er en Medion e10604 Android 8.1. Som faktisk er en Lenovo. 😁
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. juli 2019 - 11:26 #9
For at finde ud af, hvad det faktisk er, du er i bekneb med, så tror jeg det kan være en god ide at fortælle lidt om, hvornår du møder problemet. Hvis du har lagerpladsproblemer, så vil du typisk møde det, når du forsøger at installere nye programmer.

Hvis du derimod, som du beskriver i dit oprindelige indlæg, har problemer med at der er for mange programmer, der starter op, så er det mere sandsynligt, at du har RAM-mangel. Det sidste kan du sandsynligvis kun fixe på en af to måder: Enten ved at afinstallere de programmer, der fylder for meget i hukommelsen, eller ved at Roote enheden, således at du kan slå nogle af de ting fra, som Google/fabrikanten synes er "obligatoriske".

Du kan også nogle gange "deaktivere" nogle af de programmer, der starter automatisk op. Det gør du ved at gå ind i Indstillinger-Apps, og så klikke på "Deaktiver". Det kan give lidt, men jeg ved ikke helt, hvor langt det vil hjælpe dig.

Jeg mener faktisk også, hvis du ønsker at flytte programmerne over på SD-kortet, at det er inde i Indstillinger-Apps det foregår. Men jeg har ikke lige en enhed med SD-kort, så det kan jeg ikke lige sige helt entydigt :)