Avatar billede Hightech Novice
15. juli 2019 - 17:16 Der er 1 kommentar

konto bevægelser.

Hejsa eksperter.
håber at nogen kan hjælpe mig med dette.

Jeg vil gerne lave et ark, hvor jeg kan have forskellige konti. (Eks.kolone A)
ud for hver konto skal der være en celle med indestående for den enkelte konto. (Eks. kolonne B)

Så langt så godt.

Min udfordring består i hvordan jeg laver så jeg kan indtaste et beløb i en celle og så flytte beløbet fra én konto til en anden?

jeg havde tænkt noget i retning af at de to konti vælges ved hjælp af LOPSLAG (en debitor og en kreditor) og så indtaster man et beløb i en celle og med tryk på en knap trækkes beløbet fra debitorens indestående og lægges til kreditorens indestående.
(håber at det giver mening)

Jeg har snust ganske lidt til VBA programmering, men kunne godt bruge et skub på vejen.
Avatar billede kim1a Ekspert
15. juli 2019 - 19:23 #1
Det lyder som om den nemmeste løsning vil være en form for regnskab med en debet og en kreditlinje, så kan du lave sum.hvis på disse.

Lav en tabel med:
Konto (fra) - tekst - beløb
Konto (til) - tekst - beløb

Formlen ud for kontoen:
sum.hvis(kolonne med konto;kontonr;kolonne med beløb)