15. juli 2019 - 19:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

upload en fil til en hjemmeside med kode

hej jeg har en fil på 342016 MB som jeg skal lægge ud på en hjemmeside

min løsning at brugere skal har en brugernavn og adgangskode får at kunne downloade filen men hvordan setter jeg det op
Avatar billede Slater Ekspert
15. juli 2019 - 20:05 #1
Det er der mange, mange måder at gøre på, så det kommer an på hvad du kan, hvad din server kan, hvilken webserver og sprog der er tilgængeligt osv, og hvis du har en webside i forvejen så hvilket CMS eller lignende der er brugt. Og selv da er det op til hvad man foretrækker, for det kan virkelig gøres på mange måder.

En ting er dog sikkert, du kan ikke gøre det med bare HTML - den kategori du har lagt det i.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2019 - 20:06 #2
det har du ikke plads til på din hjemmeside, og brugerne gider ikke hente den...
15. juli 2019 - 20:18 #3
hej okay jeg har før brugt transferxl til at sende store filer på E-mail  og jeg har også kikket på google drive og one drive men de kan ikke lave en user på :( så man kan downloade  filere det kræver at de har en user selv
15. juli 2019 - 20:20 #4
claes57 det er derfor jeg vile hoste den på en server one driver file drive
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2019 - 20:44 #5
Du har en fil på 342GB som du har rettigheder til? I runde tal 350 timer full-hd video?
15. juli 2019 - 20:48 #6
3340 megabytes
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2019 - 21:07 #7
En fil i den størrelse bør leve på en FTP-server.
Så kan den fortsættes, hvis den dør undervejs eller folk ikke har tid til at hente den i en omgang.
15. juli 2019 - 23:20 #8
hvor maget kan sen sende http://gratisupload.dk/
15. juli 2019 - 23:21 #9
hvor meget kan den sende http://gratisupload.dk/
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2019 - 06:58 #10
Klik på telefonen hos dem, og spørg der - der har jo ikke en FAQ med info.
Bemærk, at det er http, og ikke https, så send ikke personlige data den vej.
16. juli 2019 - 15:25 #11
den dur ikke kan heller ikke sette en user på
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2019 - 16:02 #12
se på https://www.filemail.com/
du kan sende store filer - men også sende som link (dvs filen ligger på deres server - det er den optimale løsning) Så skal din hjemmeside bare sende en mail til folk via en kontaktside med deres navn og mail. Din mail indeholder så et link til filen.

Filen på server fjernes efter en uge, så du uploader den på ny, og får så nyt link til den. Denne den kan måske automatiseres, så du fx hver søndag nat uploader og skifter link-adresse.
16. juli 2019 - 16:29 #13
det er fordi selv kan loge ind på en hjemmeside
www.goror.dk
logind

user hdg727
kode 272uew672

(download)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2019 - 06:21 #15
Det er ikke fildeling, men en wallet / kryptovaluta vekselfirma. Det er noget slam med mindre du har sorte penge fra narkosalg, som du vil hvidvaske.
17. juli 2019 - 20:25 #16
har du et link til en filupload  som kan det >:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2019 - 20:57 #17
det er lidt din opgave - jeg kender ikke andre end den eventuelle brugbare fra #12
Men hvis du vil have en, som har individuel adgangskode til den enkelte, der skal hente filen, og evt med udløbsdato og kun 1 hent af fil, så skal du kode det selv.
Når filen 'kun' er 3½Gb, så er der typisk plads på en privat hjemmeside (du kan ramme ind i maks data/måned - det er et spørgsmål om pris/md)  - men så kan du lave det med login og koder, som du vil have.
18. juli 2019 - 21:20 #18
prøver lidt af ellers mår jeg se om der kommer noget her på