Avatar billede CasperKR Praktikant
15. juli 2019 - 22:22 Der er 10 kommentarer

"Ethernet" har ikke en gyldig IP-konfiguration

Hej. Jeg sidder her med en computer som virkede ubklageligt for mindre en 24 timer siden. Nu kan jeg ikke komme på nettet igen. Jeg har forsøgt at genstarte router - virkede ikke. forsøgt div. kommandoer på Windows PowerShell- virker ikke. Jeg har prøvet med et nyt kabel - virker ikke. Jeg har nulstillet PC'en fuldstændigt, men det virkede heller ikke.

Jeg bruger Lan kabel, det er en stationær med Windows 10. Jeg er ikke selv særlig klog på computere, men kan da finde ud af at følge en anvisning. Men de anvisninger jeg har fundet på div. hjemmesidder har ikke været nok åbenbart. Har også set et opslag herinde, men selvom jeg fuldte de oplysninger, var det stadig ikke nok.

Så nu beder jeg jer om, at hjælpe mig. For jeg har nu sat med dette problem i 7 timer, og er ved at give op.
Det skal siges at vi har flere computere i husstanden, en der også kører på lan kabel. og den fungere fint.
På forhån tak for hjælpen
CasperKR
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 22:31 #1
Prøv at åbne kommandoprompt med administrator rettigheder.
skriv først følgende:
ipconfig /release
og så
ipconfig /renew
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 22:39 #2
Har du prøvet fejlsøgningen der er under start-indstillinger-opdatering og sikkerhed-foretag fejlfinding-internet forbindelser?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 22:40 #3
Er lan deaktiveret i enhedshåndteringen?
Avatar billede CasperKR Praktikant
15. juli 2019 - 22:43 #4
Jeg har lavet fejlsøgning.
Når jeg har forsøgt med ipconfig /release og renew. Så kommer den op med at det er som om der slet ikke er en ip adresse :/ og det er sku der Hvor mig kompetence niveau slipper op :(
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 22:57 #5
prøv at gå i kontrolpanelet og find netværks og delings center. tryk på rediger indstillinger for netværkskort.
højreklik på det og vælg status
Har du Ipv 4 adresse?
Har du Ipv 4 undermaske?
Har du Ipv4 standardgateway?
Hvis du  højreklikker på dit netværk  forbindelse og vælger egenskaber og vælger ipv4 og her vælger egenskaber til denne, henter den så Ip automatisk?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2019 - 23:16 #6
Prøv at se efter i enhedshåndteringen om der mangler driver
https://ibb.co/Hgk5tmg
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2019 - 08:56 #7
#6 Ja også det 👍
Avatar billede mort1 Ekspert
16. juli 2019 - 11:29 #8
Havde på et tidspunkt samme problem, men kan desværre ikke huske præcis hvordan det blev løst, men jeg søgte på nettet, og fandt en løsning, hvor jeg skulle indtaste en midlertidig ip adresse, hvorefter jeg vendte tilbage til "normal" opstart og ip-adresse.
Så prøv at søge på problemet - "Ikke gyldig ip konfiguration"
Avatar billede CasperKR Praktikant
16. juli 2019 - 11:50 #9
Tror måske jeg fandt ud af at de 7 timer jeg brugte foran skærmen var totalt værdiløse. For det virker som om, at det ligeså nemt faktisk kan være en lille træls mus, der Har bidt kablet over :(
Men der er heldigvis en elektriker på vej, med forstand på edb også :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2019 - 12:17 #10
Forstår jeg ikke lige. Du siger den anden pc ikke har problemer. Er det fra router og hen til din berørte pc problemet er?