Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juli 2019 - 14:37 Der er 4 kommentarer

Trustpilot - partisk eller upartisk

Jeg har skrevet adskillige anmeldelser af firmaer/net-butikker/fysiske butikker mos både ris og ros på Trustpilot gennem adskillige år, og har så at sige aldrig haft problemer. Nu er der imidlertid kommet en mail fra Trustpilot hvori der står at en større supermarkedskæde har indrapporteret min anmeldelse fordi men der mener at anmeldelsen indeholder oplysninger der kan føre til at identificere person. Jeg har ikke oplyst om nogle person, men det tyde på at firmaet jeg har skrevet om ikke passer dem. Firmaet har skiftet ejerforhold i 2018, og det er måske fordi de nye ejere ikke tåler kritik.
Har andre her på eksperten været ude for noget lignende? Jeg har skrevet til firmaet og vedhæftet anmeldelsen på Trustpilot, for jeg vil gerne høre hvad de mener er forkert. Om jeg så får svar er en anden sag.
Avatar billede Slater Ekspert
17. juli 2019 - 14:51 #1
Naturligvis kan virksomhederne ikke lide negative anmeldelser. Det er der da ingen der kan - og det er ret åbenlyst at nogle af dem vil forsøge hvad de kan for at få dem fjernet, inkl at anmelde dem for usande ting. Det interessante spørgsmål er så: er der sket noget? Har Trustpilot fjernet anmeldelsen?

Hvis ikke, så er det da bare at ignorere det. Sådan noget vil altid ske.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
17. juli 2019 - 15:35 #2
Trustpilot har idag en meget stor reklameværdi for firmaer, og det skyldes nok at Trustpilot er så populært. Man ser sågar idag anmeldelser fra Trustpilot i tv-reklamer.

DRs Kontant viste for nyligt en sag, hvor en firmaindehaver havde hyret en "marketingsmedarbejder" til at promovere firmaet.

Her blev der bl.a. lavet en masse positive anmeldelser på Trustpilot med billeder af personer, som kun var positive. Desværre var der profilbilleder af kendte mennesker, som f.eks. frisøren Britt Bendixen. Hun kendte intet til det.

Tvivler på at det er første gang at Trustpilot har fiktive anmeldelser. Så kan man stole på Trustpilot?

Nu er du så i en situation, hvor du rent faktisk har lavet en ægte anmeldelse. Hold fast i at den ikke skal slettes, hvis du kan. Ellers er Trustpilot slet intet værd mere overhovedet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juli 2019 - 16:06 #3
#2
Jeg så godt programmet KONTANT med historien om Trustpilot. Jeg har i løbet  af tolv år lagt omkring tres anmeldelser ud på Trustpilot, og disse er ikke alle positive, men de negative er ikke blevet fjernet! Derfor så undrer det mig, når et så stort firma rapporterer en anmeldelse for de har ikke noget at have det i. Jeg tror ikke at jeg behøver at nævne hvilket firma det er.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juli 2019 - 14:29 #4
Jeg  har i dag 20/7 2019 modtaget en mail, fra Trustpilot, hvori de påstår, at jeg ikke har mailet tilbage til dem. Men det har jeg. Sagen kører stadig, og jeg mener, at det er for sølle at hævde der er personlige oplysninger i min anmeldelse, af det pågældende firma. Jeg forstår udmærket at man ikke må hænge personer ud, men navn på Trustpilot, men det er heller ikke det jeg på nogen måde ønsker, men derimod, at firmaer der ikke lever op til almindelige kunders forventninger, får et velfortjent rap over nallerne.