Avatar billede huddie Professor
17. juli 2019 - 20:40 Der er 11 kommentarer og
7 løsninger

Højtaler enhed virker ikke

Hej Ekspert!

Jeg har nu fået lagt Win 10 ind efter jeg har haft Win 7 i mange år.
Så viser det sig at min højtaler ikke virker, da det ser ud til at min PC ikke kan se enheden.
Det er en ældre højtaler af mærket Trust, som virkede fint til min Win 7.

Så er det fordi den ikke kan køre med Win 10 eller skal den installeres igen via en CD-R driver? Det er en del år siden jeg satte højtaleren til, så jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde i sin til.
Jeg vil ikke lede efter en CD-R driver hvis der ikke har været nogen i sin tid.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Huddie
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2019 - 21:00 #1
Gå til Enhedshåndteringen og se om dine drivere er på plads
Tryk på Windowstasten + X Vælg Enhedshåndstering
https://ibb.co/f2nmv4v
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2019 - 21:09 #2
Kig også i Kontrolpanelet om lyden er aktiveret!
https://ibb.co/JBLM5Ks
Avatar billede huddie Professor
17. juli 2019 - 21:35 #3
Når jeg kigger under "kontrolpanel"  og vælger lyd, så skriver den "Der er ikke installeret nogen lydenhed".
Går jeg ind under "Enhedshåndtering", så er der et punkt der hedder "Lydoutput og input", men herunder er der kun noget der hedder "Line In" og 2 der hedder noget med microphone(hvilket må være til lyd ind.
Der ikke andet der ellers antyder der har med lyd at gøre der.

Håber det kommer problemet nærmere.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2019 - 21:57 #4
Du skal ind på Computerens Hjemmeside og hente Driver
Avatar billede huddie Professor
17. juli 2019 - 23:07 #5
Okay, hvordan kommer jeg ind på computerens hjemmeside?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2019 - 23:15 #6
Det er jo det tilbagevendende problem Der stilles spørgsmål og det forventes at vi herinde er synske og straks ved lige hvilken PC: Det drejer sig om både mærke og model ????
Avatar billede huddie Professor
17. juli 2019 - 23:36 #7
Okay, jeg troede det var noget a la via "kontrolpanel" på min PC jeg skulle via.
Der står Plazir på kabinettet, men det er en delvist sammensat PC, så er det mere navnet på evt. bundkort eller andet jeg mere skal finde navnet på?
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2019 - 01:31 #8
du skal installere de originale bundkort drivere til computeren. så virker lyden
det skal være win10 driver
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2019 - 07:26 #9
Trust højttaler du har er det en kablet højttaler eller kører den over usb/bluetooth?
Model nr på denne højttaler hvis den er usb/bluetooth
Har du gule anmærkninger i din enhedshåndtering? Prøv evt at trykke på vis og tryk på "vis skjulte enheder".
Avatar billede huddie Professor
18. juli 2019 - 09:46 #10
Det er kabel højtalere. De er i hvert fald forbundet via det grønne stik på min PC.
Når jeg kigger i enhedshåndtering og "vis skjulte enheder", så dukker der intet "nyt" op under  ""Lydoutput og input".
Der står kun de 2 med microphone og "Line In (High Definition Audio Device)".
Så der er end intet markeret med gult. Det er som om de slet ikke eksisterer længere.

Nu spørger jeg måske dumt, men kan man på en eller anden måde downloade en driver til højtalerne og få dem til at virke den vej rundt?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 09:49 #11
Du skal ikke have en Driver til Højtalere! Men til dit Lydkort. Det er som regel med på den medfulgte Driver CD. Til din PC:
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 09:51 #12
Som jeg skrev i #6 Så er der ikke nogen herinde der er synske.
Avatar billede huddie Professor
18. juli 2019 - 11:49 #13
Så problemet kan ligge ved lydkortet. Ham der lagde Win 10 istedet for min Win 7, kan han have glemt noget i den forbindelse?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2019 - 12:22 #14
#13 Ja hvis en driver der virker ikke er installeret til windows 10 så vil det ikke virke.
Har du sådan en i din enhedshåndtering?
https://images.drivereasy.com/wp-content/uploads/2018/12/img_5c1719c34cd02.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2019 - 12:23 #15
Og med en anmærkning ud for denne?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 12:26 #16
jeg giver op når man ikke må få at vide hvilket bundkort det drejer sig om kan vi jo ikke fortælle hvilken driver det mangler
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juli 2019 - 12:28 #17
Og det med Enhedshåndtering blev der jo allerede spurgt om i #1
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2019 - 12:30 #18
Ja du har ret poko1. overså lige dit link og billede