Avatar billede Casper Andersen Juniormester
21. juli 2019 - 11:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre windows konto

Hvordan ændre jeg konto på windows uden at kende kode eller have adgang til den mail der er tilknyttet?

Jeg har for et halvt års tid siden købt en brugt computer hvor tidligere ejer er logget ind. Jeg kan bare ikke få lov at logge af hans windows bruger uden at skrive hans password, som jeg ikke kender.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. juli 2019 - 11:29 #1
Det gør du ikke, og det skal du heller ikke. I skulle ved overdragelsen have oprettet en ny konto til dig, og slettet den gamle. Du må reinstallere Windows - så kan du komme på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juli 2019 - 11:51 #2
Jeg ville personligt aldrig sælge en brugt computer uden først, at have slettet alt indhold på harddisken, og derefter installere Windows. Jeg har selv flere gange købt brugte bærbare, hvor alt indholdet var slettet, hvad jeg godt forstår.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2019 - 12:07 #3
Lidt om at skifte en konto i Windows 10 Det er ret besværligt.
Du skal først
Tilføj en lokal konto i Indstillinger og senere Ændre til en Microsoft konto.
Åbn Indstillinger og tryk på Konti. Tryk på familie og andre brugere i venstre side og tryk på + Tilføj en anden til denne pc under Andre brugere.
Tryk på den person jeg ønsker at tilføje ikke har en e-mailadresse. Tryk på Tilføj en bruger uden en Microsoft-konto nederst.
Indtast et brugernavn, kodeord og adgangskode hint du ønsker for den lokale konto, og tryk på Næste.
BEMÆRK: Du kan efterlade felterne password tomme hvis du ikke ønsker en adgangskode til den lokale konto. Det anbefales dog ikke.
Når du er færdig, kan du lukke Indstillinger hvis du vil. Denne nye lokal konto vil være en standard kontotype som standard. Hvis du vil, kan du ændre kontotype for denne bruger til at være en gæst eller administrator i stedet.

Hvordan du skifter til en Microsoft konto fra en lokal konto
Åbn Indstillinger og tryk på Konti. I Din konto tryk på Log ind med en Microsoft-konto i stedet i højre side i toppen. Indtast den aktuelle adgangskode på din lokale konto og tryk på Næste.
For at skifte til en eksisterende Microsoft-konto
Indtast den e-mail-adresse og adgangskode for din Microsoft-konto og tryk på Næste.
Hvis du vil oprette en ny Microsoft-konto for at skifte til
Tryk på Opret en ny konto. Vælg at bruge din favorit e-mail eller få en ny e-mail-adresse, skal du indtaste de nødvendige oplysninger og tryk på Næste. Indtast det ønskede info og tryk på Næste.
Indtast de tegn der vises for at kontrollere at du er en rigtig person og ikke en robot, herefter markeres eller afmarkeres kommunikations indstillingerne du ønsker, og tryk derefter på Næste.
Vælg, hvordan du ønsker at få din sikkerhedskode til verifikation, og klik / tryk på Næste. Indtast den kode, du har modtaget og tryk på Næste. Tryk på Skift for at ændre kontotype.
Du er nu skiftet til at logge på Windows 10 med en Microsoft-konto.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juli 2019 - 12:08 #4
https://www.howtogeek.com/222262/how-to-reset-your-forgotten-password-in-windows-10/
scroll ned til Create a New User to Save Account Files og følg opskriften nøje
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2019 - 12:22 #5
Du kan også bruge CMD / Admin.

Hvis du vil oprette en lokal konto med en adgangskode:
Tryk på Windows tast + X og vælg kommandoprompt (administrator). I kommandoprompt, skriv kommandoen nedenfor, tryk på Enter.

net user "Ditnavn" "Ditkodeord" / add
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2019 - 12:34 #6
Claes57.
Det kræver at Microsoft Har en mobil konto eller E-mail de kan sende en kode til.
i øvrigt skal spørger være klar over at der ikke er adgang til den tidligere ejers bruger konto.
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
21. juli 2019 - 12:49 #7
Poko1 det lykkedes mig at følge din beskrivelse. Jeg fik oprettet en ny bruger med min e-mail. Da jeg jo var logget ind på tidligere ejers bruger som. Var admin, havde jeg mulighed for at give min nye konto admin rettigheder og kunne derfor logge ind på den nye og slette hans bruger.. Så problemet er løst.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2019 - 13:16 #8
OK